امروز: یکشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 7 رمضان 1442 | 2021-04-18
کد خبر: 31990 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ | ارسال توسط :
1619 بازدید
۰
7
ارسال به دوستان
پ

در  نشست سالانه معاونت گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی در خارج از کشور انتشار مجموعه‌ “فارسی‌نامه” بر اساس رویکردهای نوین دانش آموزش کاوی زبان در جهان مطرح گردید این مجموعه زیر نظر دکتر امیررضا وکیلی فرد ، عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) چاپ و منتشر شده است. به گزارش […]

در  نشست سالانه معاونت گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی در خارج از کشور انتشار مجموعه‌ “فارسی‌نامه” بر اساس رویکردهای نوین دانش آموزش کاوی زبان در جهان مطرح گردید این مجموعه زیر نظر دکتر امیررضا وکیلی فرد ، عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) چاپ و منتشر شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در نشست سالانه معاونت گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی در خارج از کشور که  روز  شنبه ۱۶ اسفند ماه، توسط مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی در محل سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، دکتر وکیلی فرد با اعلام این خبر اظهار داشت: فارسی‌آموزان سراسر دنیا از این پس می‌توانند با فناوری نوینی که در آن به کار رفته است، زبان فارسی را از عمومی گرفته تا فارسی نیمه‌تخصصی و دانشگاهی به شیوه‌ای آسان، سریع و نظام‌مند یاد بگیرند.
دکتر وکیلی فرد با بیان اینکه دانشجویان و علاقه‌مندان به یادگیری زبان فارسی از سراسر جهان سال‌هاست که به دنبال یادگیری زبان فارسی به شیوه‌ای نظامند و نوین هستند، گفت: فارسی‌نامه دارای سطوح عمومی (پایه، فراپایه، فرومیانی، میانی، فرامیانی) و یک سطح پیشرفته (فارسی دانشگاهی برای علوم پرشکی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم مهندسی) است. سطح‌بندی کتاب‌ها و چیدمان محتوای آنها پاسخگوی همه نیازهای عمومی و آماده‌سازی دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور است.
وی افزود: در این کتاب‌ها، از روش‌های گوناگون دانش آموزشکاوی زبان کمک گرفته شده تا فارسی‌آموزان از هر کشوری و با هر سطح زبانی به هدف‌هایشان در پایان دوره آموزشی برسند. ساختار ارتباطی این مجموعه متفاوت و جذاب یادگیرندگان را با روش‌های نوین و کارآمد، درگیر فعالیت‌های مهارت‌های تولیدی زبان می‌کند و یادگیری را به شیوه اکتشافی انگیزه‌بخش می‌سازد.
دکتر وکیلی فرد با بیان اینکه هریک از کتاب‌های این مجموعه همزمان به همه مهارت‌ها (شنیداری، گفتاری، خوانداری، نوشتاری، فرهنگی و اجتماعی) و زیرمهارت‌های زبانی (دستور، واژه و تلفظ) می‌پردازد، گفت: در سطح عمومی، بر مهارت شنیداری و مهارت گفتاری بیشتر تاکید شده تا امکان ارتباط کارآمدتر را با فارسی‌زبانان و در موقعیت‌ها و زندگی واقعی فراهم آورد.
وی در ادامه گفت: بخش‌های خودسنجی کتاب به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا دریابند تا چه میزان به هدف‌های زبانی و ارتباطی در این واحد دست یافته‌اند. کتاب کار و تمرین‌های ساختاری آن، هم “درستی” و هم “روانی” زبان فارسی را در هر یک از مهارت‌ها گسترش می‌دهد.
در این مجموعه، برای نخستین بار در دنیا، رمزینه‌ها‌ی پاسخ سریع برای شنیدن همه‌ی تمرین‌های شنیداری به کمک تلفن همراه به‌کار رفته است و راهبردهای یادگیری مهارت‌های زبانی به صورت گسترده آموزش داده شده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    لطفاً معادله امنیتی را کامل کنید
    *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.