امروز: چهارشنبه, ۶ بهمن ۱۴۰۰ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 23 جماد ثاني 1443 | 2022-01-26
کد خبر: 26854 |
تاریخ انتشار : 11 تیر 1398 - 0:00 | ارسال توسط :
1168 بازدید
۰
9
ارسال به دوستان
پ

جشنواره درون­ دانشگاهی حرکت آغاز به کار کرد جشنواره درون­ دانشگاهی حرکت با اهداف زیر از امروز آغاز به کار کرد: – شناسایی انجمن­های علمی دانشجویی موفق و تقدیر از فعالان این انجمن­ها – انعکاس فعالیت‌های الگو و موفق – ایجاد تحرک توأم با جهت­دهی فعالیت­های انجمن­های علمی دانشجویی – ایجاد زمینه به منظور هم­افزایی انجمن­های علمی دانشجویی از […]

جشنواره درون­ دانشگاهی حرکت آغاز به کار کرد

جشنواره درون­ دانشگاهی حرکت با اهداف زیر از امروز آغاز به کار کرد:

– شناسایی انجمن­های علمی دانشجویی موفق و تقدیر از فعالان این انجمن­ها

– انعکاس فعالیت‌های الگو و موفق

– ایجاد تحرک توأم با جهت­دهی فعالیت­های انجمن­های علمی دانشجویی

– ایجاد زمینه به منظور هم­افزایی انجمن­های علمی دانشجویی از طریق انتقال تجارب موفق

– ایجاد بستر مناسب به منظور آشنایی صاحبان صنایع و معادن، حرَف و مشاغل، سازمان­های دولتی و غیردولتی با ظرفیت­ها و توانمندی­های انجمن­های علمی دانشجویی

شورای سیاست‌گذاری جشنواره:

رییس شورا: معاون فرهنگی و اجتماعی، جناب آقای دکتر حسامی فر

دبیر شورا: مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی، جناب آقای خاوری

کارشناس انجمن‌های علمی: آقای گروسی

دبیر جشنواره حرکت: آقای عارف رجبی

دبیر دبیران انجمنهای علمی: آقای بهمن احمدپور

شورای دانشجویی برگزاری جشنواره :

دبیر جشنواره حرکت: آقای عارف رجبی

روابط عمومی  و تبلیغات: آقای امیرمسعود شفائی

کمیته داوری : اسامی اعلام خواهد شد

طراحی دکور اختتامیه و فضا سازی داخلی نمایشگاه

این جشنواره در سه بخش: فراخوان و جمع‌آوری آثار، نمایشگاه دستاوردهای انجمن‌های علمی و اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد. نحوه برگزاری جشنواره حرکت در این دوره به شرح ذیل می باشد:

الف- انجمن‌ های علمی برتر که در اختتامیه داخلی جوایز خواهند گرفت:

دانشکده فنی و مهندسی(به انضمام کشاورزی): ۳ انجمن

دانشکده علوم پایه:۱ انجمن

دانشکده معماری شهرسازی و مرمت: ۱ انجمن

دانشکده الهیات:۱ انجمن

دانشکده علوم اجتماعی:۲ انجمن

دانشکده علوم انسانی: ۲ انجمن

 گزارش باید به شرح ذیل باشد:

 

نوع فعالیت مصادیق فعالیت
فعالیت آموزشی

(حداکثر ۱۰ فعالیت)

کارگاه‌ها، کلاس‌ها و دوره‌های آموزش علمی و تخصصی
رویداد علمی

(حداکثر ۵ فعالیت)

مسابقه، جشنواره، کنفرانس، نشست، سمینار، نمایشگاه، بزرگداشت، گردهمایی علمی و تخصصی
گفتگوی علمی و تخصصی

(حداکثر ۵ فعالیت)

هم‌اندیشی، مباحثه، گفتگو، کرسی آزاداندیشی، مناظره، سخنرانی، میزگرد، جلسات بحث، نقد و یا تبادل نظر، حلقه فکری
ارتباطات و همکاری‌های علمی

(حداکثر ۵ فعالیت)

جلسه، بازدید و همکاری مشترک با مراکز و مجموعه‌های علمی، خدماتی، صنعتی، حرفه‌ای یا تخصصی ملی یا بین‌المللی

 ب) فعالیت خلاقانه:

هرنوع فعالیت خلاقانه همچون خلاقیت، نوآوری، ابتکار و حل مسئله می تواند در نظر گرفته شود.

موضوعاتی که امتیاز ویژه‌ای دارند:

  • حمایت از کالای ایرانی

پ) نشریه: هر نشریه علمی که متعلق به انجمن علمی باشد.

ت) مسابقه: هر نوع مسابقه علمی که متعلق به انجمن علمی باشد.

ث) محتوای دیجیتال: کلیه فعالیت‌های علمی در فضای دیجیتال شامل وب سایت، نرم‌افزار، شبکه‌های اجتماعی، بازی، اینفوگرافیک، فیلم و … .

ج) کتاب:

  1. کتاب باید مجوز انتشار از مراجع ذیصلاح کشور داشته باشد
  2. ترجمه یا تالیف کتاب باید حاصل کار دانشجویی و اسامی افراد روی جلد کتاب باشد.
  3. در مواردی که کتاب حاصل کار انجمن است، لوگو و نام انجمن باید روی جلد و در شناسنامه کتاب درج شده باشد.
  4. محتوای کتاب باید صرفاً رویکرد علمی داشته باشد.

چ) اختراع:

اختراع باید دارای شرایط زیر باشد:

  1. اختراع باید به ثبت رسیده و گواهی‌های لازم را داشته باشد. ارائه گواهی در گزارش الزامی می‌یاشد. تاریخ گواهی ثبت اختراع باید در بازه زمانی جشنواره باشد.
  2. اختراع باید حاصل کار دانشجویی و اسامی افراد در گواهی ثبت اختراع درج شده باشد.
  3. در مواردی که اختراع حاصل کار انجمن است، نام انجمن باید در گواهی ثبت اختراع درج شده باشد.

ح) کارآفرینی:

کلیه فعالیت‌هایی که منجر به طرح ایده و یا عملی شده است و شرایط ذیل را دارا باشد:

  1. کارآفرینی باید مورد تایید و حمایت مرکز رشد یا پارک علم و فناوری دانشگاه باشد و یا به عنوان شرکت ثبت شده باشد.
  2. کارآفرینی باید حاصل کار دانشجویی باشد و مستندات لازم در این خصوص نیز ارائه شود.

شرایط ارسال آثار:

  • شرایط عمومی آثار ارسالی:

الف) هر اثر باید گزارشی از فعالیت‌ها یا دستاوردهای علمی در حوزه رقابتی مربوطه باشد.ملاحظات لازم جهت تدوین گزارش‌ها، توسط دبیرخانه مرکزی در سایت جشنواره اطلاع رسانی می‌شود.

ب) فعالیت گزارش شده باید در فاصله زمانی اول خرداد ماه ۹۷ تا اول خرداد ماه ۹۸ به انجام رسیده باشد.

پ) فعالیت‌های گزارش شده باید مستقل از برنامه آموزشی و پژوهشی دانشگاه و حاصل کار دانشجویان و یا با مشارکت استادان دانشگاه صورت گرفته باشد.

ت) هر انجمن در حوزه رقابتی انجمن علمی و حداکثر در دو حوزه دیگر و هر دانشجو تنها در یک حوزه می‌توانند آثار خود را ارسال نمایند.

 

  • شرایط اختصاصی حوزه‌های رقابتی

 

۱-۹- ارسال آثار در حوزه های رقابتی مختتلف به شرح زیر می‌باشد:

حوزه رقابتی شرکت کنندگان توضیحات قطع گزارش
انجمن برتر انجمن‌های علمی دانشجویی گزارش کلیه فعالیت‌ها به صورت کامل A4
فعالیت خلاقانه اینفوگرافیک یک فعالیت در یک صفحه طراحی شده A1
نشریه کلیه شماره‌های نشریه A4
مسابقه اینفوگرافیک یک مسابقه در یک صفحه طراحی شده A1
محتوای دیجیتال اینفوگرافیک یک فعالیت در یک صفحه طراحی شده A1
کارآفرینی اینفوگرافیک یک کارآفرینی در یک صفحه طراحی شده A4
بخش ویژه اینفوگرافیک یک برنامه در یک صفحه طراحی شده A1
کتاب انجمن‌ها و یا دانشجویان به صورت فردی گزارش و متن کامل یک کتاب A1
اخنراع اینفوگرافیک یک فعالیت در یک صفحه طراحی شده A1

 شاخص های داوری:

در خصوص بخش های مختلف از شاخص های زیر به علاوه شاخص­ های وزارت علوم، استفاده خواهد شد. لذا سعی شود موارد زیر در گزارش ها رعایت گردد.

  ردیف شاخص کلان شاخص جزء معیار
  ۱ ارزیابی کمی و شکلی
( ۳۰ امتیاز)
سطح برنامه ( ۱۰ امتیاز) ملی و بین المللی (حداکثر  ۵ امتیاز)
منطقه ای یا استانی (حداکثر ۳ امتیاز)
دانشگاهی یا دانشکده ای (حداکثر ۲ امتیاز)
  دامنه فعالیت‌های آموزشی(با توجه به خلاءهای آموزشی دانشگاه و نیازهای جامعه)   (۱۵ امتیاز) مهارت های مطالعه، تحقیق و پژوهش (هر فعالیت ۱ امتیاز)
نرم افزار تخصصی (هر فعالیت ۲ امتیاز)
تخصص‌ها و مهارت‌های مرتبط با رشته تخصصی، بازارکار و مباحث کارآفرینی (هر فعالیت ۳ امتیاز)
  مجموع ساعات دوره‌ها ( ۵ امتیاز) به ازاء هر ۱۰ ساعت ۱ امتیاز
  مجموع امتیاز ارزیابی کمی (حداکثر ۳۰)
  ۲ ارزیابی میزان مشارکت و همکاری
(۲۵ امتیاز)
جذب حداکثری مخاطب در برنامه ها (۱۰ امتیاز) به ازاء هر ۱۰ نفر ۱ امتیاز
  همکاری با دیگر مجموعه ها (۱۰ امتیاز) به ازاء هر مجموعه ۳ امتیاز
  نقش موثر شورای مرکزی (۳امتیاز)
  نقش مشارکتی استاد مشاور (۲امتیاز)
  مجموع امتیاز ارزیابی مشارکت (حداکثر ۲۵)
  ۳ ارزیابی علمی و محتوایی
( ۳۰ امتیاز)
سطح علمی مدرس یا سخنران
( ۱۰ امتیاز)
ارشد (هر مدرس ۲ امتیاز)
دکترا و یا شاغل در صنعت (هر مدرس ۳ امتیاز)
  نوآورانه، خلاقانه و مرتبط بودن با رشته(۱۵ امتیاز)
  استمرار فعالیت از دوره های قبل و برگزاری چندمین دوره (۵ امتیاز)   به ازاء هر دوره ۲ امتیاز
  مجموع امتیاز کیفی و علمی(حداکثر ۳۰)
  ۴ ارزیابی گزارش و مستندسازی(۱۵امتیاز) انتشار اخبار فعالیت ها(۵ امتیاز) انتشار اخبار فعالیت‌ها در فضای مجازی، پایگاههای خبری، سایت‌ها و غیره…(۵ امتیاز)
 
  رعایت استانداردهای مستندسازی( ۱۰ امتیاز) کیفیت ظاهری(۴ امتیاز)
  جامع بودن گزارش(۶ امتیاز)
    مجموع امتیاز ارزیابی گزارش مستندسازی(حداکثر ۱۵)
  جمع کل امتیاز (از ۱۰۰)
 

 

 زمان­بندی (احتمالی با توجه به زمان برگزاری جشنواره ملی)

زمان دریافت آثار:

از ۹۸/۰۴/۱۰ الی ۹۸/۰۴/۳۱

داوری آثار:

مرداد و شهریور ماه

نمایشگاه :

آبان ماه

اختتامیه:

آبان ماه

نحوه دریافت آثار:

درقالب سی دی و یا فلش: ساختمان پویش اتاق ۱۰۵ و ۱۱۰

به صورت ارسال شبکه‌های اجتماعی:

شماره تلفن: ۰۹۳۸۷۹۹۱۳۰۲ در شبکه‌های اجتماعی (آقای گروسی، کارشناس انجمن‌های علمی)

شماره تلفن: ۰۹۰۳۱۸۴۸۶۴۴ در شبکه‌های اجتماعی (آقای رجبی، دبیر جشنواره)

شماره تلفن: ۰۹۳۶۳۲۸۲۵۰۵ در شبکه‌های اجتماعی (آقای شفائی، مسئول روابط عمومی جشنواره)

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های زیر می‌توانید تماس بگیرید:

۰۲۸-۳۳۹۰۱۸۸۰

۰۲۸-۳۳۹۰۱۸۶۱

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!