امروز: چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 4 جماد أول 1443 | 2021-12-08
کد خبر: 6794 |
تاریخ انتشار : 10 خرداد 1394 - 0:00 | ارسال توسط :
1475 بازدید
۰
11
ارسال به دوستان
پ

در این نشست، حمید ساوه مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: مقایسه اجمالی نسبت به دهه گذشته، پیشرفت جامعه را از کاغذ به سوی دیجیتال نشان می دهد. وی با اشاره به سرعت تکنولوژی گفت: وقتی ایران را با دیگر کشورها مقایسه می کنیم و […]

در این نشست، حمید ساوه مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: مقایسه اجمالی نسبت به دهه گذشته، پیشرفت جامعه را از کاغذ به سوی دیجیتال نشان می دهد.
وی با اشاره به سرعت تکنولوژی گفت: وقتی ایران را با دیگر کشورها مقایسه می کنیم و سرعت تکنولوژی را می بینیم نمی توانیم در روند جهانی شدن از این سرعت باز بمانیم و مجبوریم سازمان خود را با دیگر جوامع هماهنگ و همراه کنیم.
حمید ساوه با تأکید بر اینکه باید به سواد رسانه ای مجهز باشیم بیان داشت: یکی از ویژگی های جامعه پست مدرن استفاده از تکنولوژی است و ما ناگزیر به استفاده از آن هستیم.
در ادامه این نشست مهندس کیوان حسن پور مدیر منابع انسانی و امور پشتیبانی دانشگاه نیز ضمن عرض خیر مقدم و تبریک ایام پرفضیلت ماه شعبان گفت: ماه خردادف ماه حضرت امام نیز هست و امیدواریم این دانشگاه که مزین به نام رهبر فقید انقلاب اسلامی نیز هست بتواند به جایگاه و اعتبار خود برسد.

مهندس حسن پور افزود: تشکیل کارگروه ها در مناطق مختلف یکی از نکات مثبت وزارت علوم در دولت تدبیر و امید بوده است، حداقل دانشگاه ها از وضعیت همدیگر با خبر می شوند و با همفکری و همدلی مشکلات حل خواهند شد.
مدیر منابع انسانی دانشگاه گفت: تجهیز اتوماسیون اداری و الکترونیکی سبب کاهش مراجعات به وزارت و دستگاه های زیربط می شود و ما امیدوار هستیم بتوانیم به سوی دنیای الکترونیک و فنآوری های نوین گام های سریع تری برداریم.
در ادامه مهندس علی رامشینی رئیس دبیرخانه مرکزی دانشگاه با اشاره به تاریخچه ای از اتوماسیون اداری در ایران و سازمان های دولتی و مروری بر نرم‌افزارهای سازمانی در کشور و تحول اداری توسط مهندس رامشینی ساختار و وضعیت سامانه‌های نرم افزاری تک کاربره، چندکاربره تحت شبکه، تحت وب، MIS، موتورهای گردش کار، BPMS وERP را تشریح کرد.
در این جلسه حساسیت های دانشگاه مبنی بر رعایت موارد زیر در زمان تهیه سامانه های نرم افزاری به شرح ذیل اعلام شد:
– رعایت اصول مهندسی نرم‌افزار در طراحی سامانه و پایگاه داده
– جامعیت و یکپارچه بودن سامانه در حوزه اداری، مالی و پرسنلی
– تحت وب و امن بودن آن
– طراحی رابط کاربری مناسب (UI)
– طراحی مبتنی بر تجربه کاربری (UX)
– گردش مکانیزه فرم‌های اداری
– و …
با توجه به اعلام قبلی دستور نشست توسط دبیر شورای اداری دانشگاه‌های دولتی منطقه۴ کشور و سعی شرکت‌کنندگان برای بحث در خصوص دستور جلسه همه اعضا متفق‌القول بودند که هدف و عنوان کارگروه نامشخص بوده و دور از واقعیت حاکم بر دانشگاه‌ها است و نمی‌توان با این ترکیب به همه موضوعات نرم‌افزاری دانشگاه‌ها پرداخته شود و در صورت حرکت دانشگاه‌ها به سوی سامانه جامع و یکپارچه نیاز است موضوع نیازها و شاخص‌های همه حوزه‌ها در داخل دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد و در جلسات کارگروه، فردی به نمایندگی از هر دانشگاه که بر تمام حوزه‌ها اشراف دارد شرکت نماید.
در پایان پیشنهاد گردید مسئولیت سامانه‌های اداری و اطلاعاتی دانشگاه (MIS) در چارت دانشگاه‌ها مشخص و تعیین گردد، توضیح اینکه در حال حاضر هر دانشگاه به گونه‌ای نرم‌افزارهای مختلف خود را مدیریت نموده و به دلیل عدم وجود یک جایگاه سازمانی مشخص و همچنین عدم هماهنگی‌های داخلی در حوزه‌های مختلف دانشگاه و به تبع آن عدم اطمینان حوزه‌ها به فرد خارج از حوزه، باعث بروز مشکلاتی مانند جزیره‌ای اداره شدن نرم‌افزارها و همچنین عدم تعیین ساز و کار مناسب برای ارتباط و یکپارچه‌سازی آنها شده است. این پیشنهاد قطعا در پویاسازی سامانه‌های نرم‌افزاری دانشگاه‌ها و توسعه متوازن آنها در همه حوزه‌ها کمک خواهد نمود.

گفتنی است دانشگاه های ملایر، صنعتی اراک، نهاوند، علوم و معارف قرآن کریم دانشگاه قم، تفرش، بوعلی سینا همدان، اراک، حضرت معصومه قم و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در منطقه ۴ دانشگاه های وزارت علوم و تحقیقات قرار دارند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!