درج شده توسط: روابط عمومی

ابلاغ آیین نامه تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی و ارائه اختیار تدوین و بازنگری به دانشگاه

19 Jun 2024

کد خبر : 6647191

تعداد بازدید : 338

آیین‌نامه تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی و ارائه اختیار تدوین و بازنگری به دانشگاه ابلاغ شد.

     فهرست دانشگاه‌های دارای اختیار"تدوین و بازنگری برنامه ­های درسی" و شرح اختیارات آنها براساس آیین­ نامه جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شد.

     براساس آیین نامه جدید تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی، تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی به برخی از دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی کشور واگذار شده که دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) نیز جزء دانشگاه­ های دارای اختیار تدوین و بازنگری برنامه درسی است.

     در این آیین­ نامه، اختیارت و شرایط دانشگاه ­ها در تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی در دو سطح برنامه درسی مرجع و اختصاصی تشریح شده است. که از جمله مهمترین آنها توجه به نیاز محوری و آمایش و مأموریت دانشگاه­ هاست. از دیگر موارد مهم آیین­ نامه مذکور، اضافه شدن واحدهای درسی مهارتی- اشتغال ­پذیری با حداقل 3 و حداکثر 15 واحد در برنامه درسی دوره کارشناسی است که مطابق با شیوه ­نامه اجرای دروس مهارتی و اشتغال­ پذیری است. 

دانشگاهیان برای دسترسی به آیین ­نامه تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی و همچنین شیوه ­نامه اجرای دروس مهارتی-اشتغال ­پذیری به بخش آیین ­نامه­ ها در صفحه مدیریت برنامه ­ریزی آموزشی دانشگاه در وب سایت مراجعه فرمایند.

أضف تعليقات