درج شده توسط: روابط عمومی

رونمایی از محصول دانش‌بنیان مرکز رشد دانشگاه در حوزه صنایع تولیدی

16 Oct 2024

کد خبر : 10994979

تعداد بازدید : 143

با حضور دکتر قاسم زاده رئیس دانشگاه، از محصول دانش‌بنیان مرکز رشد دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) مورد استفاده در حوزه صنایع مختلف تولیدی بویژه صنعت خودروسازی، رونمایی شد.

در این مراسم که روز چهار‌شنبه 25 مهرماه در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، از "دستگاه کشش دو محوره جهت آزمون تنش-کرنش" تولید شده در شرکت آوا تجهیز دندان، تولید شده در شرکت تجهیز نامدار سیستم از شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه، رونمایی گردید.

 دستگاه آزمون کشش-کرنش دو محوره، ابزاری دقیق و پیشرفته برای اندازهگیری و تست خواص مکانیکی مواد مختلف است که در صنایع مختلف تولیدی کشور، بخصوص در صنعت خودرو سازی کشور بسیار پرکاربرد خواهد بود و امکان انجام طیف گسترده ای از آزمایش‌ها را فراهم می‌آورد.

  مهندس موسیوند مدیر شرکت تولید کننده دستگاه گفت: دستگاه آزمون کشش-کرنش دو محوره، ابزاری قدرتمند و دقیق برای انجام آزمایش‌های مکانیکی است و با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد و سطح بلوغ فناوری بال، این دستگاه پتانسیل بالایی برای کاربرد در صنایع مختلف دارد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در آینده نزدیک شاهد توسعه این دستگاه و عرضه آن به بازار خواهیم بود.

مدیر شرکت تجهیز نامدار سیستم در مورد ویژگی‌های این دستگاه گفت: اندازه‌گیری دقیق تنش و کرنش در مواد مختلف با دقت بسیار بال، قابلیت تنظیم سرعت آزمایش از یک میلیمتر در ساعت تا 20 میلیمتر در ثانیه برای انجام انواع آزمایشها، اندازهگیری نیرو تا 500 نیوتن برای پوشش طیف وسیعی از مواد و کاربردها، امکان اعمال نیرو در دو جهت عمود بر هم برای شبیه‌سازی شرایط واقعی بارگذاری و همچنین وجود نرم‌افزار قدرتمند برای کنترل دستگاه، جمع‌آوری داده‌ها و تحلیل نتایج، از ویژگی های کلیدی این محصول دانش بنیان است.

وی اظهار کرد: افزایش دقت و اطمینان در نتایج آزمایش‌ها، کاهش هزینه‌های آزمایش، افزایش بهره‌وری و  بهبود کیفیت محصولات، از مزایای استفاده از دستگاه آزمون کشش-کرنش دو محوره است.

مهندس موسیوند در پایان گفت: این دستگاه نمونه داخلی ندارد و با قیمتی تقریبا یک چهارم، در تراز نمونه‌های خارجی کیفیت و دقت دارد.

أضف تعليقات