درج شده توسط: روابط عمومی

نشست تبیین گری با عنوان " چرایی و چگونگی کنشگری بانوان در پیروزی جبهه مقاومت و تحقق تمدن نوین اسلامی " برگزار شد

12 Oct 2024

کد خبر : 10915525

تعداد بازدید : 112

به همت امور بانوان دانشگاه و با همکاری معاونت بانوان سازمان بسیج اساتید استان قزوین و با مشارکت جبهه فرهنگی و جامعه زنان استان ، نشست تبیین گری با عنوان " چرایی و چگونگی کنشگری بانوان در پیروزی جبهه مقاومت و تحقق تمدن نوین اسلامی " باحضور زینب شریعتمدار مسئول واحد بین الملل؛ معاونت بانوان بنیاد خاتم الاوصیا (عج) در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد .

به همت امور بانوان دانشگاه و با همکاری معاونت بانوان سازمان بسیج اساتید استان قزوین و با مشارکت جبهه فرهنگی و جامعه زنان استان ، نشست تبیین گری با عنوان " چرایی و چگونگی کنشگری بانوان در پیروزی جبهه مقاومت و تحقق تمدن نوین اسلامی " روز دوشنبه ۱۶ مهر باحضور زینب شریعتمدار مسئول واحد بین الملل؛ معاونت بانوان بنیاد خاتم الاوصیا (عج) در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد .

در این نشست زینب شریعتمداری بیان داشت: تمدن دو محور اساسی دارد مردم و حاکمیت. یعنی اگر دولت و مردم نباشد تمدن شکل نمی‌گیرد و تمدن اسلامی بر هر دو محور متمرکزاست بلکه مردم در آن محورترند تمدن فراتر از مدنیت و جانشینی است که موجب خلق و خوی انسان می‌شود تمدن اسلامی در مدینه و یثرب شکل گرفت هرچند اسلام در جایی ظهور کرد که شاهد جنگ‌های بی‌پایان و خشونت بود لذا رسول خدا در مکه نتوانست حکومت تشکیل دهد .

وی تصریح کرد : با حضور مردم مدنیت شکل گرفت همان که امیرالمومنین در زمان حکومت خود فرمود لولا حضور حاضر و قیام حجت به وجود ناصر چون مردم مطالبه کردند امام به میدان آمد.

مسئول واحد بین الملل در ادامه افزود: پس از رحلت پیامبر تمدن شکل گرفته شروع به افول کرد مردم به دوره جاهلی خود برگشتند پی کار امیرالمومنین نیامدند لذا از ۴ سال و هشت ماه حکومت امام علی علیه السلام ۴ سال و ۵ ماه مسلمانان جنگید جامعه اسلامی چنان افولی کرد که علی علیه السلام را برنتافت و در زمان امام حسین علیه السلام ۳۰ هزار نفر نامه نوشتند که بیا و امام حسین را به صحنه کربلا کشیدند اسلام دیگر حاکمیت نیافت تا انقلاب اسلامی ایران .

معاون بانوان بنیاد خاتم الاوصیا (عج) بیان کرد : انقلاب با حضور مردم و پس از آن آمدن امام به ایران به پیروزی رسید و در حوادث پس از پیروزی انقلاب نیز مردم در صحنه ماندند و این قاعده و سنت الهی است که اگر مردم بیایند خداوند هم نصرت خواهد کرد یکی از مسائل برجسته‌ای که امام علم ان را بلند کرد مسئله فلسطین بود و چنان در مسیر حوادث گسترش یافته که امروز در آمریکا و اروپا دانشجویان در حمایت از فلسطین تجمع می‌کنند. شریعتمدار در ادامه بیان کرد : امام خامنه ای به جوانان امریکایی نامه می‌نویسند و آنها را در طرف درست تاریخ و عضوی از جبهه مقاومت توصیف می‌کنند ۵۰ سال شعار فلسطین را دادیم و الان نزدیک قله‌ایم نباید ما خسته شویم و بنشینیم نباید کم بیاوریم که خداوند معطل ما نمی‌ماند خداوند مهره‌هایش را تغییر می‌دهد باید پای حرف امام بمانیم امروز ما باید اهرم اقتدار رهبری باشیم . اگر نباشیم تمدن اسلامی رو به افول می رود به گفته رهبری هرکس هرجه در توان دارد باید بای پیروزی جبهه مقاومت بکار گیرد .

مسئول واحد بین الملل به عنوان راهکار عملیاتی بیان کرد : به سبک روز چند هشتگ پیشنهاد می‌شود هشتک مثل خدیجه باش پیامبر در توصیف حضرت خدیجه فرمود: ما قام الاسلام الا بسیف علی و ثروة خدیجه؛ اسلام جز به شمشیر علی(ع) و ثروت خدیجه(س) برپا نشد این دو همسان هم هستند تاثیرگذاری آن همین بس که گفته‌اند علی یوم الخندق افضل من عبادت ثقلین حضرت خدیجه هم چنین تاثیری در رشد اسلام داشته است. هشتگ فاطمه باش در ایفای رسالت تبیین رسالت تبیین مقام ولایت و ضرورت همراهی با زمان فاطمه تلاش بسیار کرد. هشتگ زینب باش در رسوا کردن یزید امروز ۱۷۶ کالا اسرائیلی در کشور ما تولید می‌شود که بانوان مصرف کننده بیشتر آنها هستند دنت کوکاکولا دارو و... زن ایرانی باید یکی از وظایفش قطع کردن مصرف کالاهای اسرائیلی باشد. بیاییم زینب باشیم و یزید امروز را رسوا کنیم کالاهای اسرائیلی را مصرف نکنیم .

در پایان این نشست اساتید و مجموعه مخاطبین بصورت نقدی و غیرنقدی هدایای خود را تقدیم جبهه مقاومت کردند .

 

أضف تعليقات