درج شده توسط: روابط عمومی

ششمین نشست تخصصی از سلسله نشست های مجازی آشنایی با ظرفیت های علمی آموزشی پیمان بریکس برگزارشد.

22 Jun 2024

کد خبر : 6762587

تعداد بازدید : 164

ششمین نشست تخصصی ظرفیت های علمی آموزشی بریکس روز چهارشنبه 30 خرداد با استقبال علاقمندان این حوزه آغاز شد.

در این نشست دکتر میهمی، مدیر همکاری های علمی و بین المللی از ارائه مطالب ارزنده توسط صاحب نظران و کارشناسان در نشست های قبلی گفت: امروز با برگزاری ششمین نشست تخصصی در حوزه کشور آفریقای جنوبی و با حضور دکتر محسن شریف پور استاد تمام و رئیس بخش Thermo flow در دانشکده مهندسی مکانیک، صنایع و هوانوردی در دانشگاه Witwatersrand (Wits)، آفریقای جنوبی سلسله نشست های آشنایی با ظرفیت های علمی آموزشی پیمان بریکس به پایان می رسد.

دکتر شریف پور در آغاز به معرفی سازمان های مسئول تحقیقات در آفریقای جنوبی پرداخت و گفت: در آفریقای جنوبی علاوه بر 30 وزارتخانه NRF و CSIR از مهمترین سازمان هایی هستند به تحقیق می پردازند. و بودجه خوبی در آفریقا صرف پژوهش و تحقیق می شود. NRF محققان را رتبه بندی می کند.

وی افزود: این رتبه بندی هر 5 سال یکبار انجام می شود. NRF اولویت های پژوهشی خود را اعلام و پروژه های هدفمند را حمایت مالی می کند. برنامه های حمایتی NRF شامل بورسیه های محلی و بین الملل، پسادکترا، پروژه های بین المللی، فرصت مطالعاتی، برگزاری کنفرانس، تأسیس مرکز تحقیقاتی تخصصی و.. است.

دکتر شریف پور همچنین در مورد انجام پروژه های بین الملل گفت: این پروژه های بر اساس قرارداد همکاری که بین دانشگاه ها منعقد می شود و طبق ضوابط مالی خاصی اجرا می شود.

در ادامه دکتر شریف پور به استراتژی توسعه و تحقیق اشاره کرد و گفت: این استراتژی با هدف توسعه و نوآوری در همه مراکز دانشگاهی پیگیری می شود.

دکتر شریف پور در مورد به دانشگاه های آفریقای جنوبی، تعداد، نحوه پذیرش دانشجو و رتبه بندی آنها در دنیا پرداخت و گفت: 5 دانشگاه آفریقای جنوبی در نظام رتبه بندی QS رتبه زیر 500 دارند.

استاندارد سازی دانشگاه ها بخشی دیگر از صحبت های دکتر شریف پور بود که ایشان به نقش دانشجو و دانشجو محور بودن این بحث تأکید داشت و گفت: در استاندارد سازی دانشگاه ها تلاش شده حقوق دانشجویان رعایت شود.

دکتر شریف پور قرارداد همکاری را یکی از راه های تقویت ارتباطات بین المللی دانشگاه های با دانشگاه های آفریقای جنوبی برشمرد.

در پایان به سوالات حاضرین در خصوص فرآیند ارتقا در دانشگاه های افریقای جنوبی توضیحاتی ارائه دادند.

0 Comments