به نقل از خبرگزاری ایسنا، رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه بینالمللی امامخمینی(ره) در خصوص برگزاری همایش"به آینده فکر کن" گفت: همایش «به آینده فکر کن»، تبلیغ و توضیح در خصوص طرح چشمه نور ایران است تا رشتههای پایه و دانشبنیان را به دانشآموزان و دانشجویان معرفی کرده و کاربرد این علوم در پیشرفت جامعه را تبیین کنیم.
دکتر علی ریحانی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: در سطح جهانی استقبال از رشتههای علوم پایه با کاهش مواجه شده که این روند در ایران شدیدتر است. در سال ۲۰۲۲ که سالِ جهانی علوم پایه است باید دانشآموزان آگاهانه به این رشتهها علاقهمند شوند.
وی هدف از برگزاری همایش «به آینده فکر کن» را اینگونه عنوان کرد: در تلاشیم تا رشتههای علوم پایه برای دانشآموزان معرفی شوند تا آنها با دانش و نگاهی وسیع، رشته دانشگاهی خود را انتخاب کنند.
مدیر دانشکده علوم پایه دانشگاه بینالمللی امامخمینی (ره) گفت: غالب دانشآموزان با توجه به شرایط جامعه رشتهای را برای ادامه تحصیل در دانشگاه انتخاب میکنند که در اثر عدم علاقهمندی و عدم آگاهی از آن، با اُفت تحصیلی مواجه میشوند. در صورتیکه اگر این فرآیند با علم، آگاهی و علاقهمندی توأمان رقم بخورد، باعث پیشرفت و ایجاد خلاقیت در دانشجویان شده و به ارزشافزوده رشتههای علوم پایه برای کشور منجر خواهد شد.
وی بیان کرد: پیشنهاد برگزاری این همایش از سوی صدا و سیمای مرکز قزوین ارائه شد که در کنار دانشگاه بینالمللی امامخمینی(ره)، ادارهکل آموزش و پرورش هم برای تحقق اهدافِ همایش، پای کار آمده و اطلاعرسانی و ثبتنام دانشآموزان را بر عهده گرفته است.
ریحانی تصریح کرد: این همایش روز سهشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹:۳۰ با حضور بالغ بر ۴۰۰ دانشآموز پایههای هفتم، هشتم و نهم بههمراه یکی از والدین، درتالار اجتماعات شهدایگمنام دانشگاه بینالمللی امامخمینی (ره) برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: شایان ذکر است اساتیدی همچون دکتر لامعی، استاد تمام انرژیاتمی، دکتر سلیمی از مرکز چشمه نور ایران و دکتر محمدحسینی، عضو گروه فیزیک دانشگاه بینالمللی امامخمینی (ره) مسئولیتِ بار علمی این همایش را برعهده دارند.
مدیر دانشکده علوم پایه دانشگاه بینالمللی امامخمینی (ره) در پایان خاطرنشان کرد: طبق پیشبینیهای صورت گرفته، این طرح در سالهای آتی هم اجرا خواهد شد تا شرکتهای دانشبنیان را که در حوزه علوم پایه تحقیقات بنیادی انجام میدهند به تفصیل برای دانشآموزان معرفی کنیم که این امر تا حد قابل توجهی در انتخاب رشته آگاهانه آنان مؤثر خواهد بود.