درج شده توسط: روابط عمومی

پیام تسلیت هیأت رئیسه دانشگاه در پی شهادت رئیس جمهور مردمی آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه

20 May 2024

کد خبر : 5882795

تعداد بازدید : 771

 هیأت رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در پی شهادت سیدالشهدای خدمت، رئیس جمهور مردمی آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه ایشان، پیام تسلیتی صادر کردند. 

 هیأت رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در پی شهادت سیدالشهدای خدمت، رئیس جمهور مردمی آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه ایشان، طی پیامی این ضایعه جانسوز را محضر شریف حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری و مردم بزرگ ایران اسلامی تسلیت گفتند.

متن کامل بیانیه به این شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم"
وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ 
ﻭ ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﻛﺴﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺟﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﺧﺪﺍ ﻣﻰ  ﻓﺮﻭﺷﺪ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ.

انقلاب اسلامی ایران همواره  فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته و ابتلائات متعددی را در سپهر تاریخی خود دیده است و شهادت مردان بزرگ و الهی حیات سرخ گونه ای را پدید آورده است که ریشه های فرهنگ و تمدن برخاسته از انقلاب اسلامی را سیراب نموده است. هر کدام از این ابتلائات با وجود تلخی هایی که به همراه داشته است؛ ملت بزرگ ایران را برای به سرانجام رساندن ماموریت تمدنی خود بیش از گذشته مصمم ساخته است. 
به تعبیر امام خمینی(ره) : ملت ایران با قدرت و تصمیم اراده به پیش روند و بدانند كه با رفتن یک خدمتگزار در سدّ آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد كه خدمتگزاران بالا و والاتر در خدمتند، و الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است.
شهادت رئیس جمهور عزیز ایران که صادقانه و در را رضای خدا گام های استواری را برای خدمت به مردم ایران اسلامی به ویژه مناطق محروم برمی داشت و میدان رسیدگی به مشکلات مردم را از نشستن بر کنج عافیت ترجیح می داد بیانگر خدمت صادقانه، مدیریت جهادی و مخلصانه مسئولانی است که در مکتب انقلابی امامین انقلاب رشد یافته اند. 
آه و حسرت بر فقدان رئیس دولت مردمی که قصدی جز کار برای کرامت مردم را نداشت. فقدان ایشان قطعا برای عرصه حکمرانی کشور جبران ناپذیر است؛ اما به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی اختلالی در پیشبرد امور کشور به وجود نخواهد آمد و ملت بزرگ ایران مسیر حرکت به سمت قله های افتخارآمیز تمدنی را مصمم تر از قبل در پرتو عنایات اهل بیت علیهم السلام و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به پیش خواهند برد.
دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) ضمن تبریک و تسلیت شهادت رئیس دولت مردمی در پی سانحه سقوط هلی کوپتر حامل ایشان در مسیر خدمت به مردم بزرگ ایران به ویژه محرومان و مستضعفان، اعلام می دارد که به امر حکیمانه رهبری معظم انقلاب اسلامی، مسئولانه و با اراده ای مستحکم‌تر از قبل به وظایف خود عمل کرده و لحظه‌ای در خدمت به جامعه علمی ایران عزیز درنگ نخواهند کرد. 
از خداوند متعال برای رئیس جمهور مردمی و همراهان ایشان علو درجات را خواستاریم و امیدوار هستیم که تقارن شهادت ایشان با ایام ولادت امام رضا علیه السلام که خود از خادمان و دلباختگان بارگاه رضوی بودند موجبات صبر و تسلای مردم عزیز ایران را فراهم گرداند.

افزودن نظرات