درج شده توسط: روابط عمومی

اولین دوره مسابقات استانی مناظره دانشجویی با عنوان «جدال حقوقی» برگزار شد

15 Jun 2024

کد خبر : 6622192

تعداد بازدید : 679

اولین دوره مسابقات استانی مناظره دانشجویی با عنوان «جدال حقوقی» یک ماه مسابقه پر چالش، سرانجام روز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه  به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در سالن دهخدا به خط پایان رسید.

در این رویداد ۱۴ تیم از دانشجویان حقوق دانشگاه‌های مختلف استان قزوین به رقابت با یکدیگر پرداختند؛ در نهایت گروه‌های «مدافعان حق» و «صدای حق» از دانشگاه پیام نور به مرحله پایانی مسابقه مناظره جدال حقوقی راه یافتند و با گزاره «قانون اساسی کشور پس از گذشت پنج دهه نیاز به بازنگری دارد» در مرحله نهایی با یکدیگر به مناظره پرداختند؛ سرانجام تیم «صدای حق» برنده میدان این دوره از مناظرات حقوقی شد.

استاد مشاور برگزاری رویداد جدال حقوقی، خانم دکتر سکینه خانعلی پور واجارگاه، در اختتامیه این برنامه افزود: "ما از کسانی که با ما مخالف هستند بیشتر از موافقانمان می آموزیم. بنابراین، نباید از مخالف و مخالفت ترسید یا نگران شد، بلکه باید آن را فرصت رشد و تکامل تلقی کرد. زیرا این فرصت را برای ما فراهم می آورد تا مسئله را از زاویه دیگری نیز ببینیم که شاید درست تر از نگاه من به آن موضوع باشد.

وی گفت برگزاری این رویداد می تواند نقاط ضعف رویکردی که اتخاذ شده را نیز نشان دهد و اینچنین می توان نگاه خود را اصلاح کرد یا ارتقا بخشید. مناظره تمرین گوش دادن درست و با دقت به مخالف است تا بتوان به طور مستدل و مستند پاسخ داد. بنابراین به ما می آموزد با مخالف خود به نحو درستی تعامل کنیم. درست گوش دهیم، به او احترام بگذاریم و درست پاسخ دهیم. آنچه می تواند ارتباط را به تعاملی سازنده تبديل کند.

شایان ذکر است که اولین دوره مناظرات تخصصی-حقوقی به همت انجمن علمی حقوق دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و با همکاری جهاد دانشگاهی استان قزوین، باهدف بالا بردن توانایی گفت‌وگوی دانشجویان حقوق و آشنایی علاقه‌مندان با مباحث حقوقی عام در کشور برگزار می‌شود.

 
افزودن نظرات