درج شده توسط: روابط عمومی

اولین محصول دانش‌بنیان مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه در سال جدید رونمایی شد

17 Apr 2024

کد خبر : 5031143

تعداد بازدید : 4693

طی مراسمی با حضور دکتر قاسم‌زاده رئیس دانشگاه از اولین محصول دانش‌بنیان مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بین المللی امام‌خمینی(ره) در سال ۱۴۰۳ رونمایی شد.

دراین مراسم که روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با حضور مسئولان دانشگاهی ونمایندگان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران برگزار گردید، از “دستگاه پرس گرم شینه‌های ژنراتورهای نیروگاهی” محصول شرکت پرداد کامه صنعت، مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه رونمایی شد.

دستگاه پرس گرم شینه‌های ژنراتورهای نیروگاهی جهت عایق کاری الکتریکی سیم پیچ‌ها و شینه‌های ژنراتور و نصب در استاتور کاربرد دارد و برای کارکرد مناسب در ولتاژ و دمای مشخص و پایدار ماندن مشخصات مکانیکی و ابعادی آن در طی سال‌های استفاده ژنراتور لازم است.

 امکان عایق‌بندی شینه‌هایی به طول ۸ متر برای ژنراتورهای ۳۰۰ مگاواتی، دارای ۲۰ فک مجزا با قابلیت حرکت عرضی، قابلیت اجرای اتوماتیک برنامه پخت طبق نمودارهای از پیش تعیین شده برای دما و فشار، اعمال دمای یکنواخت و فشار یکنواخت و قابل تنظیم در سرتاسر شینه، اعمال دمای پخت تا ۲۰۰ درجه با دقت یک درجه با نیروی عمودی ۲۰ تن و نیروی افقی ۳۰ تن، دارای مکانیزم جابجایی اتوماتیک بازویی برای سهولت گذاشت و برداشت شینه‌ها و دارای سیستم خنک کننده آب و هوا، از مهمترین قابلیت‌های این دستگاه دانش بنیان عنوان شده است.

گفتنی است؛ این دستگاه توسط متخصصان شرکت پردادکامه صنعت، طی مدت ۶ ماه طراحی، تولید و آماده تحویل به شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران شد.

دکتر قاسم‌زاده رئیس دانشگاه در این مراسم ضمن قدردانی از تیم سازنده این دستگاه که متشکل از تعدادی از استادان و دانشجویان پژوهشگر دانشگاه بودند، به رشد ۴ برابری قراردادهای پژوهشی دانشگاه در طول یک سال اخیر اشاره کرد و افزود: خوشبختانه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) با توجه به ظرفیت فراوانی که دارد و با رویکرد مثبت گسترش ارتباط با صنعت و جامعه توانست اتفاقات خوبی را رقم بزند و امیدواریم در آینده نام دانشگاه در رتبه‌بندی های جهانی نیز بیشتر از گذشته بدرخشد.
وی افزود: طراحی و ساخت چنین دستگاه‌های پیچیده ای که با تلاش شبانه روزی استادان و دانشجویان دانشگاه و البته با اعتماد صنایع بزرگ صورت گرفته، از هر لحاظ به نفع کشور است، چرا که هم حس اعتماد به نفس جوانان نخبه ما را بالا می‌برد و هم از جنبه اقتصادی و عدم خروج ارز به کشور کمک می کند. امیدورایم همه صنایع کشور به دانشگاه‌ها و جوانان پژوهشگر دانشگاهی بیشتر از گذشته اعتماد کنند.

1 نظر