درج شده توسط: روابط عمومی

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت در دانشگاه برگزار شد

27 May 2024

کد خبر : 6014265

تعداد بازدید : 897

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با حضور جمع زیادی از دانشگاهیان برگزار شد.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان شهیدش، صبح روز دوشنبه 7 خردادماه، با حضور هیأت رئیسه دانشگاه و جمع زیادی از دانشجویان، استادان و کارکنان در مسجد دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم که به همت تشکل‌های دانشجویی دانشگاه برگزار گردید، دکتر سید محمدعلی حسینی؛ سفیر پیشین ایران در کشور پاکستان در سخنانی به بررسی ابعاد شخصیتی و تبیین نگرش اخلاقی و نگاه مردمی شهدای خدمت، بویژه رئیس جمهور شهید دکتر رئیسی و وزیر امور خارجه شهید امیرعبدالهیان پرداخت.

 دکتر سید محمدعلی حسینی سفیر پیشین ایران در پاکستان در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور شهید و مردمی ، حضرت آیت الله رئیسی و همراهان بزرگوارشان طی بیاناتی به حوزه سیاست خارجه دولت رئیس جمهور شهید و همینطور ویژگی‌های یک دیپلمات موفق از منظر مقام معظم رهبری اشارهنمود.

وی بیان داشت: سیاست منتخب رئیس جمهور، سیاستی همسایگی در موقعیت سیاست خارجی بوده است که مبتنی بر اصول قانون اساسی و مبتنی بر فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبریست . از دلایلی که ایشان سیاست را به عنوان اولویت خود مطرح کردند : نامیدن جمهوری اسلامی ایران به عنوان پر همسایه‌ترین کشور دنیاست و منافع و تغییرات مشترک از جمله محورهای اساسی مورد توجه سیاست همسایگی است.

دکتر سید محمدعلی حسینی همچنین یادآور شد که ما در گذشته نسبت به همسایگان توجه فاضل نداشتیم اما سیاست رئیس جمهور شهید سیاستی جامع با نگاهی به همسایگان کشور و منافع مشترک ،امنیت و ثبات منطقه‌ای  و تحقیقات مشترک و در راستای ظرفیت‌ها و فرصت‌های طولانی در دل کشورهای منطقه بوده است تلاش ایشان در کاهش تنش‌ها و تقویت امنیت و ثبات منطقه ایران وحتی پاکستان وعراق و هم چنین گشایش های جدیدی درحوزه خلیج فارس راشاهدهستیم .

وی افزود:در طول ۳۴ ماه مسئولیتی که عهده‌دار بودند ۲۸ سفری که به ۲۳ کشور داشتند از جمله تاجیکستان ، روسیه ، ترکمنستان، قزاقستان، چین و اندونزی و ... رکوردی در سفرهای خارجی در سطح نظام جمهوری کسب کردند .

 دکتر سید محمدعلی حسینی در ادامه به مسیر شهید دکتر امیرعبداللهیان پرداخت و گفت :در مهم‌ترین موضوع در سیاست خارجه که دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و غزه بود و همینطور ۹۷ سفر خارجی ایشان واقدامات صورت گرفته در دوران مسئولیتشان : عهده‌دار شدن میزبانی ۷۰ مقام خارجی در سال ۱۴۰۲، افزایش یافتن تجارت با همسایگان، افزایش ۴۳ درصدی تجارت با کشورهای آسیایی و ۲۰۰ درصدی تجارت با حوزه آفریقا و کسب رتبه برتر در میان سازمان‌های رسمی کشور را به دست گرفت.

وی گفت: یکی از شروط و لوازم دیپلماسی موفق ( تعیین دقیق وصریح هدف ها) صداقت داشتن در مطرح کردن آرمان‌ها و اهداف سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران از جانب مقام معظم رهبری که ایشان  ویژگی‌های بارز دکتر امیر عبداللهیان را باور عمیق داشتن و التزام عملی نسبت به آرمان‌ها وارزش‌های اسلامی وتحرک فراوان وبی وقفه ، به کرسی نشاندن منطق جمهوری اسلامی و همینطور به ایفای نقش بی بدیل آیت الله رئیسی و وزیر امور خارجه در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و  مقاومت دربرابر تشر قدرت های بزرگ وتهدیدها پرداختت.

وی به نکات ارزنده ای در خصوص ویژگی مشترک رئیس جمهورشهید و دکتر امیر عبداللهیان وسایر شهدای همراه از جهت داشتن حسن خلق ، احترام وتوازن وبویژه صداقت واخلاص خصوصا در دوره وزارت امورخارجه و ثبات قدم دررسیدن به شهادتشان که همین موضوع را عامل باقی ماندن بر عهد وپیمانشان م یداند و همچنین ازسردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ثبات قدم شان دراین راستا یاد کرد .

در پایان افزود: هرکسی در سیر دیپلماسی قرار گیرد باید ویژگی این مسئولیت را داشته وما شاهد یک دیپلماسی موفق و کار آمد باشیم ، و سجده زیارت عاشورا راه رسیدن وطلب کردن از خدا برای شهادت واجابت آن را یادآور شدند .

گفتنی است؛ در بخشی از این مراسم تعدادی از دانشجویان بین‌الملل دانشگاه در سخنانی کوتاه، ضمن ابراز همدردی، حادثه ناگوار شهادت رئیس جمهور مردمی ایران و همراهان ایشان را به مردم ایران تسلیت گفتند.

افزودن نظرات