درج شده توسط: روابط عمومی

رئیس ستاد انتخابات دانشگاهیان استان قزوین:

تشکل‌های دانشگاهی قزوین زمینه افزایش شور انتخاباتی را مهیا کنند

15 Jun 2024

کد خبر : 6623835

تعداد بازدید : 654

رئیس ستاد انتخابات دانشگاهیان استان قزوین گفت: تشکل‌های دانشگاهی و دانشجویی باید با راهبری این ستاد زمینه افزایش شور انتخاباتی و نقد برنامه ها را در دستور کار خود قرار دهند.

صبح امروز –شنبه بیست‌وششم خرداد- نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان قزوین با هدف هم‌افزایی، برنامه‌ریزی، تمهید و نقش‌آفرینی مناسب دانشگاهیان برای برگزاری پرشور انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار شد.

سیدعلی قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در این نشست اظهار کرد: با توجه به تنوع نامزدهای انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری هیجانی در فضای عمومی جامعه ایجاد شده و این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری با نشاط و مشارکت بیشتری از رأی‌دهندگان نسبت به دوره گذشته روبه‌رو خواهیم بود.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی حاکی از این است که مشارکت در انتخابات دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری در حال افزایش است و از این شور انتخاباتی استقبال می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخابات دانشگاهیان استان قزوین با بیان اینکه شور انتخاباتی و تعدد مشارکت‌کنندگان اقتدار ملی نظام را تثبیت می‌کند، گفت: در این میان آگاهی‌بخشی درباره  نامزدها و نقد برنامه های انها توسط نخبگان هم یک وظیفه مهم محسوب می‌شود.

قاسم‌زاده از شکل‌گیری ستاد انتخاباتی دانشگاهیان در استان قزوین خبر داد و افزود: تشکل‌های دانشگاهی و دانشجویی باید با راهبری این ستاد زمینه افزایش شور انتخاباتی و بسترسازی برای معرفی نامزد اصلح به مردم را مهیا کنند.

وی ادامه داد: البته با وجود آنکه دانشگاه‌ها در حال برگزاری امتحانات یا فرصت فرجه هستند، دانشگاه ها آماده حضور نامزدها یا نمایندگان ستادهای آنها  در بین دانشجویان هستند. در عین حال  انجمن‌ها، تشکل‌ها و نهادهای دانشگاهی تلاش می‌کنند تا گعده‌های چندنفره برای معرفی و نقد نامزدها داشته باشند.

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان حضور نخبگان دانشگاهی بین مردم را از الزامات برپایی انتخابات پرشور دانست و گفت: این حضور نخبگانی بین آحاد مردم ضرورت است و همه نخبگان باید تلاش کنند در محیط پیرامونی خود در جامعه تیم تشکیل دهند و دانشجویان فعال در عرصه انتخابات را به میان مردم بفرستند تا بیداری و شور انتخاباتی همزمان شکل بگیرد.

قاسم‌زاده برگزاری نشست‌های تریبون آزاد را از جمله مصادیق این حضور برشمرد و اضافه کرد: در این زمینه می‌توان بحث‌های تبلیغاتی را البته بدون سوگیری به سمت جناح خاصی ترتیب داد و می‌توان در این تریبون‌های آزاد مردم را نسبت به پیامد انتخاب کردن یا شرکت نکردن در انتخابات  آگاه کرد. از دیگر سو بایست با  حضور در جمع دانشجویان خوابگاهی زمینه آگاهانه و پرشور دانشجویان را هم مهیا کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی جنگ روانی از سوی دشمنان به ویژه تحریم‌کنندگان انتخابات ادامه داد: با توجه به نقش‌آفرینی این عناصر فضای انتخابات ما هم تا حدودی به سمت تخریب و تبلیغات مسموم رفته که جریان‌ها و تشکل‌های دانشجویی و دانشگاهی باید کمک کنند تا جلوی جنگ روانی و فضای مسموم تخریب نامزدها و انتخابات گرفته شود.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) گفت: امروز دستاوردهای دولت‌های قبل پیش روی ماست و جهاد تبیین می تواند مردم را به سوی گزینه اصلح هدایت کند.

قاسم‌زاده با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی شبکه تلویزیونی مجازی در دانشگاه‌های استان قزوین با محور انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم گفت: دانشجویان ما می‌توانند مخاطبان چنین رویدادها و برنامه‌هایی برای آگاه‌تر شدن نسبت به مسائل و چالش‌های انتخابات باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه همه دانشجویان در فضای انتخاباتی نیستند و نسل جدید حافظه تاریخی و آگاهی زیادی نسبت به عملکرد دولت ها و جریان‌های سیاسی ندارند، در این شبکه مجازی می‌توانیم با راه‌‌اندازی بحث و مناظره مبتنی بر تاریخ سیاسی بعد از انقلاب کارنامه دولت‌ها را در معرض نقد و داوری قرار دهیم.

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان ادامه داد: در نهایت امیدواریم دولت چهاردهم با قدرت و به پشتوانه بیشترین رأی  مردمی شکل بگیرد و راه دولت خدمتگزار ادامه یابد.

 

در ادامه هریک از رؤسا و مسئولان، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای شور انتخاباتی در دانشگاه ها و جامعه ارائه کردند و مقرر شد دانشگاه ها گزارش مصور برنامه‌های خود را طی گزارشی به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

در پایان این نشست با حکمی از سوی دکتر قاسم زاده رئیس ستاد انتخابات دانشگاهیان استان قزوین، دکتر حسین محمدی بعنوان دبیر ستاد انتخابات دانشگاهیان استان و آقای امیر جباری بعنوان مسئول واحد دانشجویان این ستاد منصوب شدند.

افزودن نظرات