درج شده توسط: روابط عمومی

دانش آموزان روسی در کلاس های زبان فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) شرکت کردند

07 Nov 2023

کد خبر : 1620589

تعداد بازدید : 1137

شش دانش آموز دبیرستان آستاراخان روسیه به همراه رئیس گروه خود با حضور در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در کلاس های آموزش زبان فارسی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ شش دانش آموز روسی که در دبیرستانی در آستاراخان روسیه تحصیل می کنند برای آموزش زبان فارسی به مدت یک هفته میهمان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بودند تا با زبان فارسی بیشتر آشنا شوند.

این دانش آموزان که سال آخر دبیرستان هستند بنام های خانم ها « هماینا گولیامووا» و «داریا کولوبایوا» و« اکاژوا خدیجه» و آقایان «ویکتور کلیاشتورنی» و «آرتم سرکیسوف» و «ماخانبت سگیزبایف» به همراه رئیس گروه خود « والری شمیلیف» یک هفته میهمان استان قزوین بودند و با حضور در مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین مهارت فارسی صخبت کردن خود را تقویت کردند.

« هماینا گولیامووا » دختر دانش آموز روسی در گفتگو با خبرنگار برنا از حضور در ایران ابراز خوشحالی کرد و گفت: ایران کشور بزرگ و قشنگی است و ما هم چون به زبان فارسی علاقه داریم و در روسیه در دبیرستان فارسی زبان تحصیل می کنیم به ایران آمدیم تا مهارت صحبت کردن و نوشتن خود را تقویت کنیم.

این دانش آموز روسی اظهارداشت: برای آشنایی بیشتر با زبان فارسی به کنسولگری ایران در آستاراخان مراجعه کردیم تا برای آموزش زبان به ایران سفر کنیم و در آینده بتوانیم به دانشگاه فارسی زبان هم برویم.
 
وی افزود: هفت سال است فارسی درس می خوانم و با دوستان خود به ایران آمدیم و یک هفته در کلاس شرکت کردیم و خیلی چیزها یاد گرفتیم که برای ما مفید است.

«هماینا» یادآورشد: یک مدرسه در آستاراخان روسیه زبان فارسی دارد و ما هم با چند دانش آموز آنجا درس می خوانیم و خیلی هم علاقه داریم این مسیر را ادامه دهیم.

خانم «داریا کولوبایوا » دیگر دانش آموز روسی هم گفت:  آموزش ها خیلی موثر بود و استادان خوبی داشتیم و از همه استادان و میزبانان خود تشکر می کنیم.

وی افزود: در کنار یادگرفتن زبان فارسی از مناطق دیدنی و تاریخی قزوین هم مانند حسینیه امینی ها، چهل ستون و سعدالسلطنه دیدن کردیم که بسیار زیبا بودند و  بعد از بازگشت به روسیه حتما به دوستانم توصیه می کنیم به ایران بویژه قزوین سفر کنند و با مردم خوب و مهربان ایران آشنا شوند و این همه زیبایی را از نزدیک ببینند.

دانش آموز دیگر روسی آقای ««ماخانبت سگیزبایف» » هم گفت: از شهر آستاراخان روسیه به قزوین آمدیم و بنظرم این شهر بسیار زیبا و تمیز است و کارخانه های زیادی دارد و یک منطقه صنعتی محسوب می شود و ما در کلاس های خوبی هم شرکت کردیم و الان بهتر صحبت می کنیم و با فرهنگ ایرانی ها هم آشنا شدیم و راضی هستیم.

این زبان آموز روسی یادآورشد: مردم ایران خیلی مهربان و میهمان نواز هستند و غذاهای ایرانی خیلی خوشمزه است و خاطرات خوبی دارم و از همه استادان خوبی که داشتیم تشکر می کنم و بسیار علاقمندم باز هم به قزوین سفر کنم.

«ویکتور کلیاشتورنی» دانش آموز دیگر دبیرستان آستاراخان روسیه هم اظهارداشت: آموزش های زبان فارسی خیلی خوب بود و ما الان بهتر صحبت می کنیم و در کنار آن از هوای تمیز و فضای سبز زیبایی که در دانشگاه و شهر قزوین وجود دارد نیز خیلی استفاده کردیم و لذت بردیم.

این دانش آموز روسی گفت: استادان خوبی داشتیم و روزی 7 ساعت درس خواندیم و علاقه من به فارسی بیشتر شده و حتما این مسیر را ادامه خواهم داد.

ویکتور گفت: با میزبانی شایسته مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی ضمن کسب مهارت در صحبت کردن و نوشتن زبان فارسی با خاطرات خوشی از ایران رفتند و حتما می توانند در آینده سفرای جوان خوبی برای معرفی هویت و فرهنگ و زبان فارسی و میهمان نوازی مردم کشورمان باشند.

بدون تردید یکی از رسالتهای مهم دانشگاه بین المللی امام خمینی در راستای معرفی ایران اسلامی پذیرش و جذب دانشجوی خارجی و در کنار آن جذب افراد علاقمند به آموزش زبان فارسی از اقصی نقاط کشور و تبادل استاد و دانشجوست که به نظر می رسد در سالهای اخیر با رویکرد منطقی مدیریت دانشگاه بستر خوبی برای ارتقای جایگاه دانشگاه و حرکت در مسیر انجام ماموریت های برون مرزی مهیا شده است.

امید که با افزایش حضور دانشجویان و دانش آموزان خارجی برای تحصیل و یا آموزش در دانشگاه بین المللی سفیرانی جوان را تربیت کنیم تا معرف فرهنگ و هنر و دانش ایرانی باشند.

افزودن نظرات