درج شده توسط: روابط عمومی

رئیس دانشگاه در مراسم معارفه جانشین خواهر حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه:

بی‌توجهی به جهاد تبیین نقطه ضعف است

09 Jun 2024

کد خبر : 6490984

تعداد بازدید : 517

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در مراسم معارفه  جانشین خواهر حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه اظهار کرد: بسیج دانشجویی چشم بینای نظام در محیط‌های علمی است و بزرگ‌ترین وظیفه بسیج دانشجویی پیگیری دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

سیدعلی قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در مراسم معارفه جانشین خواهر حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه اظهار کرد: بسیج دانشجویی چشم بینای نظام در محیط‌های علمی است و بزرگ‌ترین وظیفه بسیج دانشجویی پیگیری دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

وی اضافه کرد: اگر در این چند سال اخیر چند دغدغه مهم آقا را در مسائل کشور و جهان پیگیری کنیم، به چند محور می‌رسیم  که از جمله آنها بحث جوانی جمعیت، موضوع اقتدار ملی و بین المللی، سبک زندگی و هویت ملی و اسلامی ، حجاب و عفاف و موضوع معرفت بخشی و مشارکت مردم است که بسیج دانشجویی در این حوزه‌ها هم باید به نظام کمک کند و هم به دانشگاه و مسئولان فرهنگی دانشگاه.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایی که همیشه از این زاویه شکست خوردیم، بحث جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب هم آن را فریضه عینی، فوری و واجب دانستند که باید این را پیگیری کنیم.

قاسم‌زاده تصریح کرد: یکی از نقاط ضعفی که باعث شکست ما در جنگ شناختی و منجر به اغتشاشات سال 1401 و استمرار این اغتشاشات در قالب فضاهای رسانه‌ای شد، بی‌توجهی به وظیفه اصلی یعنی جهاد تبیین است و فکر می‌کنم کم‌کاری کردیم و بدنه دولت سیزدهم در کنار نهادهای اثرگذار در نظام و انقلاب با همه حجم کاری که اتفاق افتاد، در حوزه رسانه کم‌کاری کردند.

وی افزود: بنابراین در راستای قرارگاه جهاد تبیین باید قرارگاه بیانی در بسیج دانشجویی شکل بگیرد و به این حوزه ورود پیدا کند. امروز اگر دستاوردهای نظام را بیشتر در محافل و رسانه‌ها با زبان و قلم اشاره می‌کردیم، قطعاً این همه هجمه به انقلاب اسلامی وارد نمی‌شد. بنابراین موضوع جهاد تبیین پاشنه آشیل فعالیت‌های ما است.

 

گفتنی است؛ طی مراسمی که عصر روز شنبه ۱۹ خردادماه با حضور دکتر قاسم زاده؛ رئیس دانشگاه و دکتر محمدی؛ فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین برگزار شد، خانم حسینی به عنوان جانشین خواهر جدید حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) معرفی گردید.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین زارعی؛ مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر محمدی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی، آقای بیک؛ رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی، خانم دکتر انصاری؛ مشاور امور بانوان، آقای جباری؛ مسئول، جمعی از شورای بسیج دانشجویی و دبیران تشکل های اسلامی حضور داشتند.

افزودن نظرات