درج شده توسط: روابط عمومی

دومین نشست تخصصی آشنایی با ظرفیت های علمی آموزشی پیمان بریکس برگزارشد

09 Jun 2024

کد خبر : 6488302

تعداد بازدید : 487

دومین نشست تخصصی از سلسله نشست های مجازی آشنایی با ظرفیت های علمی آموزشی پیمان بریکس برگزارشد.

دومین نشست تخصصی ظرفیت های علمی آموزشی بریکس روز یکشنبه 20 خرداد با استقبال علاقمندان این حوزه آغاز شد.

دکتر خانی مدیر کل آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاون اسبق رایزن فرهنگی کشورمان در چین که سخنران ویژه این نشست بود در ابتدا به معرفی بریکس پرداخته و گفت: بریکس با هدف تلاش برای ساخت جهانی هماهنگ با صلحی پایدار و رفاه مشترک بوجود آمده است و تا سال 2021 با سه میلیارد جمعیت 42 درصد جمعیت جهان و 46 درصد نیروی کار و 30 درصد سرزمین های کره زمین متعلق به بریکس است.

وی در ادامه به نحوه همکاری های دانشگاهی کشور ایران و چین اشاره کرده و ضمن تأکید بر اصلاح و تغییر شیوه های گذشته برای تقویت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه های دو کشور گفت: در چین همکاری های دانشگاهی از پایین به بالا یعنی از سطح اساتید و سپس دانشکده ها و نهایتا از دانشگاه ها آغاز می شود به جای تبادل دانشجو می توان به سمت صدور مدرک مشترک و انجام پروژه های مشترک و تجاری سازی تفاهم نامه های همکاری پیش رفت.

دکتر خانی همچنین به سوالات مطرح شده از سوی شرکت کنندگان در خصوص نحوه همکاری پارک های علم و فناوری و همچنین همکاری های رسانه ای دو کشور توضیحاتی ارائه دادند.

وی اظهار داشت: کمیت و کیفیت رسانه های ما باید با توجه به ظرفیت های چین رشد کند.

دکتر خانی در پاسخ به سوال نحوه پیوستن دانشگاه ها به لیگ دانشگاه های بریکس گفت: هیچ محدودیتی در همکاری دانشگاه های داخلی با هر سطحی با دانشگاه های چین نیست.

افزودن نظرات