درج شده توسط: روابط عمومی

دومین همایش و رویداد ملی کشاورزی دانش بنیان استان قزوین در دانشگاه برگزار شد

05 Mar 2024

کد خبر : 4299739

تعداد بازدید : 444

دومین همایش و رویداد ملی کشاورزی دانش بنیان استان قزوین، روز دوشنبه 14 اسفندماه 1402 در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

 

 دومین همایش و رویداد ملی کشاورزی دانش بنیان استان قزوین با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، تعدادی از مسئولان استانی و دانشگاهی، جمعی از پژوهشگران و فناوران عرصه کشاورزی و نیز تعدادی از کشاورزان باسابقه استان قزوین در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار و طی آن مهمترین مسائل و دغدغه‌های این حوزه مطرح و بررسی شد.

بهره وری خاک و آب وکشاورزی کم آب بر، زیست بوم کشاورزی پایدار، صنایع تبدیلی و زنجیره ارزش کشاورزی و هوشمندسازی کشاورزی از مهمترین محورهای این همایش ملی بود.

 

افزایش بهره وری، نفوذ دانش در کشاورزی و امنیت غذایی در گرو کشاورزی دانش بنیان است

   مهرزاد محصص مستشاری، دبیر اجرایی دومین رویداد و همایش ملی کشاورزی دانش بنیان قزوین در اختتامیه این همایش گفت: بنابر تاکیدات معاون وزیر ریاست سازمان تات، هماهنگی و اجماع بین دانشگاه بین المللی امام خمینی ره ، پارک علم و فناوری استان، دانشکده کشاورزی، مرکز تحقیقات و آموزش قزوین و سازمان جهاد کشاورزی در کنار و هماهنگ با کشاورزان پیشرو و شرکتهای دانش بنیان در حوزه کشاورزی از الزامات و خروجی چنین رویدادها و همایشهایی است.

در بخشی از بیانیه اختتامیه دومین همایش و رویداد ملی کشاورزی دانش بنیان قزوین، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی قزوین به موارد زیر اشاره کرد: ۱- تمرکز بر ماموریت های راهبردی،کلان و اولویت دار وزارت جهادکشاورزی (سازمان جهاد کشاورزی) با محوریت اجرای دقیق الگوی کشت محصولات کشاورزی. ۲- توجه ویژه به توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی با لحاظ ظرفیت های قانونی موجود و استفاده از تجربیات خبرگان، نخبگان و فعالان بخش کشاورزی ۳- تحول در نظام آموزش و ترویج کشاورزی با محوریت استفاده از ظرفیت‌ها و خدمات شرکتهای دانش بنیان تخصصی در کشاورزی ۴- توجه ویژه به مزارع نوآور بعنوان ابزار کارآمد در توسعه کشاورزی دانش بنیان

 

در بخش پایانی این همایش ملی، نویسندگان پژوهش‌ها و مقالات برگزیده معرفی و تجلیل شدند.

گفتنی است؛ در حاشیه این همایش، تعدادی از شرکت های دانش‌بنیان و فناور فعال در حوزه کشاورزی، آخرین محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

 

افزودن نظرات