درج شده توسط: روابط عمومی

رونمایی از محصول دانش‌بنیان مرکز رشد دانشگاه در حوزه پتروشیمی

15 May 2024

کد خبر : 5745366

تعداد بازدید : 458

با حضور دکتر قاسم زاده رئیس دانشگاه، از محصول دانش‌بنیان مرکز رشد دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در حوزه پتروشیمی، رونمایی شد.

در این مراسم که روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه در مرکز رشد دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، از دستگاه "ستاپ تست کاتالیست بستر سیال" محصول شرکت "هوشمند زیست سپهر" از شرکت های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه رونمایی شد.

مهندس میثاق انصاریان مدیر شرکت هوشمند زیست سپهر با بیان اینکه دستگاه "ستاپ تست کاتالیست بستر سیال" در انجام کنترل کیفی در خطوط تولید کاتالیست‌های بستر سیال شرکت‌های پتروشیمی کاربرد دارد، افزود: این دستگاه مجهز به کوره هوا گرد و راکتور کوارتز و روزنه ی دید جهت بررسی دینامیک سیالیت است که در دمای کاری تا ۶۵۰ درجه سانتی گراد و فشار کاری تا ۳ اتمسفر هم میتواند کار کند و با توجه به اینکه مجهز به مش کوارتز ۱۵ میکرون است، برای آزمون راکتوری کاتالیست MTO و نیز انجام تحقیق و توسعه بر روی کاتالیست های بستر سیال کارایی فراوان دارد.

مهندس انصاریان قیمت تمام شده این محصول را تقریبا یک چهارم نمونه خارجی آن عنوان کرد و ادامه داد: این دستگاه که نمونه داخلی ندارد، با هزینه ای حدود ۷میلیارد ریال و در مدت ۵ ماه طراحی و تولید شده است و ما برای سفارش گیری و ارائه این محصول به شرکت ‌های متقاضی آمادگی کامل داریم.

مدیر شرکت دانش‌بنیان گفت؛ دستگاه ستاپ تست کاتالیست بستر سیال به سفارش شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ایران تولید شده که پس از انجام چندین مرحله تست موفق آماده تحویل به کارفرما است.

افزودن نظرات