درج شده توسط: روابط عمومی

صعود کوهنوردان دانشگاه به بام خراسان "یادبود رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی"

22 Jun 2024

کد خبر : 6763775

تعداد بازدید : 183

 گروه کوهنوردی کارکنان دانشگاه  همزمان با پاسداشت یاد و خاطره مجاهدت های شهید خدمت آیت الله رئیسی و همراهان، توانستند قله ۳۳۱۶ متری شیر باد (بام استان خراسان رضوی) را فتح نمایند

 گروه کوهنوردی کارکنان دانشگاه با حضور آقایان: محمد محمدی، تقی آذربایجانی، محمد فلاح شیروانی، دکتر محمد حسین قائمی، غلامعلی غیاثوند، محمد بشکوه، جعفر حسنا، علی اکبر مصطفوی و یحیی خان محمدی، همزمان با پاسداشت یاد و خاطره مجاهدت های شهید خدمت آیت الله رئیسی و همراهان، توانستند قله ۳۳۱۶ متری شیر باد (بام استان خراسان رضوی) را فتح نمایند.

اعضای تیم پس از آماده سازی تجهیزات کوهنوردی خود، در روز دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳ بامداد روز دوشنبه ۲۸ خرداد، با قطار، قزوین را به مقصد شهر مشهد مقدس ترک نمودند. کوهنوردان پس از اسکان و استراحت شبانگاهی در مشهد و اقامه نماز صبح و با خودروهای تدارک دیده شده، در ساعت ۳ صبح، به طرف محل کوهنوردی در منطقه زُشک حرکت نمودند.

کوهنوردان دانشگاه، پس از حدود ۲.۵ ساعت و عبور از منطقه شاندیز و عبور از روستاهای کوهستانی اَبرده و زُشک، به ابتدای مسیر کوهنوردی رسیدند. اعضای تیم راس ساعت ۶ صبح و با راهنمایی آقای فاطمی از مشهد، کار صعود خود را آغاز نمودند.

اعضای گروه در ۲ ساعت اولیه و با عبور از شیب های تند و عبور از یال سنگی راس ساعت ۸ صبح خود را به جانپناه کوهنوردی رساندند و پس از استراحت نیم ساعته و صرف صبحانه در جانپناه، مسیر خود را از کنار برخی یخچال های برفی ادامه داده و بعد از ۳ ساعت کوهنوردی، در ساعت ۱۱:۳۰ به قله رسیدند. پس از فتح قله، یاد و خاطره رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان گرامی داشته شد.

اعضای گروه هنگام بازگشت از مسیر دره نِهِل، در کنار چشمه نِهِل، پس از اقامه نماز ظهر و صرف نهار از کنار چشمه‌ها و رود خروشان حرکت کردند و در نهایت در ساعت ۱۶ به پایان مسیر رسیدند. کوهنوردان دانشگاه، پس از زیارت امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) و زیارت مزار شهید رئیسی‌، عصرگاه روز چهارشنبه ۳۰ خرداد، با حضور در ایستگاه راه آهن شهید آیت الله رئیسی، شهر مشهد را به مقصد قزوین ترک نموده و قبل از ظهر روز پنج شنبه ۳۱ خرداد به شهر قزوین بازگشتند.

شایان ذکر است قله شیرباد بلندترین قلهٔ رشته‌کوه بینالود و بلندترین ارتفاع در سه استان خراسان می‌باشد و به همین جهت به «بام خراسان» شهرت دارد. این کوه در تمام مدت سال دارای بادهای بسیار تند و سرد است و به دلیل وزش این بادهای شدید، این قله، شیرباد نام گرفته‌است.

این قله در دامنهٔ جنوبی به روستای بوژان در نزدیکی شهر نیشابور و در دامنه‌های شمالی به درهٔ نهل شهر مشهد منتهی شده‌است و به دلیل دره‌های سرسبز اطراف، دارای چشم‌انداز زیبایی است.

افزودن نظرات