درج شده توسط: روابط عمومی

مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشکده معماری و شهرسازی برکزار شد

18 Oct 2023

کد خبر : 1478272

تعداد بازدید : 830

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه تکریم و معارفه رئیس دانشکده معماری و شهرسازی بعد ظهر سه‌شنبه 25 مهرماه در سالن جلسات دانشکده معماری با حضور رئیس و معاونان دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه از زحمات دکتر فریبرز کریمی، رئیس سابق دانشکده معماری و شهرسازی قدردانی و دکتر یوسف گرجی به عنوان رئیس دانشکده انتخاب شد.

دکتر سید علی قاسم‌زاده در این جلسه اظهار کرد: دکتر کریمی همواره مدیری الگو بودند که ما از زحمات ایشان تشکر می‌کنیم و به مراتب از برکات وجود ایشان در جایگاه دیگر استفاده خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه  بیان کرد: پذیرش مسئولیت در شرایط کنونی که در آن چالش‌هایی وجود دارد سخت است اما باید توجه داشت که این مسئولیت بسیار حساس بوده و نیازمند اشخاص باتجربه است.

وی افزود: دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در سال جاری موفق به کسب رتبه سوم تایمز و رتبه نهم برترین دانشگاه‌های کشور شد که این افتخار در تاریخ دانشگاه بی‌سابقه بوده و نشان از تلاش مجموعه گذشته و امروز است و باتوجه به اینکه اکنون ۱۲ دانشمند یک و دو درصد در دانشگاه وجود دارد و جایگاه دانشگاه بین المللی است به یقین در سال‌های آینده ما شاهد درخشش هرچه بیشتر دانشگاه و افزایش دانشمندان در دانشگاه خواهیم بود.

نماینده عالی وزارت عتف در استان بیان کرد: ارتقا اعضا هیات علمی اتفاق مبارکی بود که رقم خورد و باید به این نکته توجه داشت که سیاست ما ارتقا است زیرا تحول در ارتقا تعریف می‌شود.

وی با تاکید براینکه محدودیتی برای بکارگیری استادان بازنشسته وجود ندارد عنوان کرد: برای اولین بار حق تدریس و آیین نامه بروز و طی مصوبه‌ای گرند سه برابر شد که در پی این اتفاق آیین‌نامه‌های بازدارنده که از پیشرفت جلوگیری می‌کرد برداشته شد.

قاسم‌زاده بیان کرد: از دیدگاه ما استاد باید در عرصه‌های مختلف شاخص باشد و باتوجه به اینکه ماهیت و رسالت دانشگاه بین المللی بوده و این دانشگاه مصوبه مجلس دارد ما باید بتوانیم در عرصه‌های بین المللی سرآمد باشیم.

وی مطرح کرد: اکنون ۶۰۰ دانشجو بین المللی از ۲۵ کشور دنیا در دانشگاه حضور دارند که این آمار نسبت به گذشته افزایش داشته و از این پس نیز افزایش خواهد داشت و ما از استادان و عوامل دانشگاهی می‌خواهیم با دراختیار گذاشتن تجارب خود به این دانشجویان، سفیران خوبی تربیت کنند.

رئیس دانشگاه معین استان عنوان کرد: سه پروژه عمرانی دانشگاه از جمله توسعه فنی و استخر در دستور کار ما قرار گرفت و درحال انجام است که البته توسعه فنی دوسال زودتر از موعود به بهربرداری می رسد.

وی تصریح کرد: طی دوسال اخیر بدهی‌های دانشگاه پرداخت شد و ما تلاش کردیم تا حق مسکن برای اعضا هیات علمی و کارکنان نیز تعریف شود.

وی در پایان صحبت‌هایش با تاکید براینکه برنامه مالیات اعضا هیات علمی در برنامه هفتم پیگیری می‌شود گفت: سالن جلسات دفاع در دانشکده معماری افتتاح می‌شود و ما در حوزه جذب نیرو انسانی محدودیتی نداریم و باید از ظرفیت استادان خوب در دانشگاه استفاده کنیم.

دکتر فریبرز کریمی، رئیس پیشین دانشکده معماری و شهرسازی در ادامه این جلسه اظهار کرد: پیشینه فعالیت من در دانشگاه از سال ۷۰ آغاز شده و در این ایام در جایگاه‌های مختلفی تلاش کردم تا خدمت‌گذار باشم و از این پس نیز در جایگاه دیگر خدمت‌گذار خواهم بود.

وی ضمن قدردانی از ریاست و عوامل دانشگاه گفت: بی‌شک انتخاب دکتر گرجی انتخاب شایسته‌ای بود که انجام شد و در زمان فعالیت ایشان اتفاقات مبارکی رقم خواهد خورد.

دکتر یوسف گرجی، رئیس جدید دانشکده معماری و شهرسازی در ادامه جلسه مطرح کرد: فعالیت دانشکده تاکنون زبانزد بوده و من نیز باید در این مسیر قرار گرفته و امیدوارم بتوانم ضمن تشکر از زحمات دکتر کریمی مسیر ایشان را ادامه دهم.

وی با تاکید براینکه امیدواریم با مشارکت همگانی بتوانیم مسیر دانشکده را رو به تعالی جهت دهیم بیان کرد: موقعیت و رشته‌های موجود دانشکده بسیار مورد توجه بوده و اغلب رشته‌هایی در این دانشگاه وجود دارد که در جامعه بازار هدف دارند که در این بین ما باید بکوشیم رشته‌های فنی را ارتقا داده و رشته هنر و گرافیک را نیز به مجموعه اضافه کنیم که البته این فعالیت‌ها در گرو حمایت است.

وی عنوان کرد: محیط مطلوب، باکیفیت و امکانات خوب در کنار استادان توانمند سبب تربیت و پرورش دانشجو توانمند می‌شود.

گرجی ابراز کرد: ایجاد سالن ژوژمان به ویژه سالن ژوژمان دفاع دکتری طبق تاکید ریاست محترم دانشگاه باید در دستور کار باشد و ما می توانیم رساله‌ها و پایان‌نامه‌هایی که امکان ارائه دارند از طریق صداوسیما استانی به مردم مطرح کنیم.

وی در پایان گفت: راه اندازی دفتر فنی و آزمایشگاه نیرو مورد تاکید بوده و در دستور کار اجرایی قرار خواهد گرفت.

افزودن نظرات