درج شده توسط: روابط عمومی

مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه / تجلیل از استادان نمونه آموزشی

06 May 2024

کد خبر : 5546664

تعداد بازدید : 2686

به مناسبت گرامیداشت و پاسداشت جایگاه والای معلم، طی مراسمی که صبح روز دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه برگزار گردید؛ از سرآمدان آموزشی، استادان نمونه تاثیرگذار، استاد نمونه بین الملل، معاونان و مدیران گروه آموزشی نمونه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) تجلیل شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین زارعی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک روز معلم با بیان اینکه استاد و معلم واژه ای ارزشمند است و اولین معلم، خدا و شما اساتید جانشینان خدا در زمین هستید بیان داشت:کار و ظیفه معلم انسان سازی است و بزرگترین وظیفه معلم تربیت نسل آینده است و عزیزانی که فردا معلمان آینده هستند.

وی همچنین با اشاره به افتخارات و دستاوردهای علمی کشور به ویژه در وعده صادق اظهار داشت: وعده صادق دو دستاورد مهم داشت و نشان داد که تمام این افتخارات،عظمت و عزت در سایه امامت و ولایت محقق شد و همچنین این افتخار نشان از احیای هویت اسلامی است.

دکتر قاسم زاده، رئیس دانشگاه در این مراسم ضمن تبریک روز معلم بیان داشت: علم بدون ایمان و عمل علم واقعی نیست و در دنیای کنونی شاهد بحران های عدیده ای هستیم که نتیجه نگاه یک بعدی به علم است.

وی با بیان اینکه کار معلمی، عشق است و اینکه برخی به دلایلی چون معیشت از کسوت معلمی و به اراده خود خارج می شوند و یا مهاجرت می کنند آفت جامعه امروزی است اظهار داشت:اگر کسی عاشق معلمی باشد این لباس را به پول و معیشت نمی فروشد.

قاسم زاده با بیان اینکه در تدریس موفق چهار رکن مهم داریم گفت: ارکان مهم در تدریس موفق، دانش فنی و علمی، مسئله یابی و پژوهش محوری، فن بیان و مهارت تدریس و مهارت روان شناختی و ارتباط گیری با دانشجو است که در بخش فن بیان و ارتباط با دانشجو ضعف داریم که باید با برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی این ضعف ها برطرف شود.

در ابتدای این نشست دکتر بهرام نژاد؛ معاون آموزشی دانشگاه گزارشی از اهداف، سیاست ها و برنامه های کلان دانشگاه ارائه کرد و همچنین به اقدامات مهم آموزشی دانشگاه در یک سال گذشته اشاره کرد.

وی با اشاره به جایگاه والای استادی در نظام آموزشی کشور بیان داشت : شهید والامقام مطهری با اندیشه خود زمینه روشنگری نسل جوان را ایجاد کرد و هر پیشرفتی در کشور محصول زحمت و تلاش این قشر از جامعه است.

دکتر بهرام نژاد افزود: با نگاه تاریخی و ایرانی و اسلامی می بینیم که هر آنچه در طول تاریخ از پیشرفت و توسعه حاصل شده از همبستگی اجتماعی، توسعه در همه ابعاد و تعالی انسانیت، صلح و دوستی همه متاثر از نقش استاد و معلمی است.

در این مراسم تعدادی از استادان سرآمد آموزشی و نمونه بین الملل به نمایندگی از اعضای هیات علمی سخنانی را در گرامیداشت روز معلم بیان داشتند.

همچنین در این مراسم از سند تحول دانشگاه رونمایی شد.

در پایان از اساتید نمونه در بخش های مختلف تجلیل شد.

 

اسامی سرآمدان آموزشی، معاونان آموزشی نمونه و .... دانشگاه درسال 1403:

 

ردیف

نام نام خانوادگی

مرتبه علمی

 دانشکده و گروه آموزشی

1

 دکتر حمیدرضا بهنود

دانشیار

فنی و مهندسی گروه آموزشی مهندسی برنامه ریزی حمل و نقل

2

 دکتررضا تقی آبادی

دانشیار

فنی و مهندسی گروه آموزشی مهندسی مواد و متالورژی

4

 دکترسکینه خانعلی زاده 

استادیار

دانشکده علوم اجتماعی گروه آموزشی حقوق

4

 دکترمجید سلیمانی

استاد

دانشکده علوم پایه گروه آموزشی شیمی

5

 دکتر احمد مهرآمیز

دانشیار

دانشکده علوم پایه گروه آموزشی فیزیک

6

 دکتر داود معماری

دانشیار

دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی

7

 دکتر حمید طاهری

استاد

دانشکده ادبیات و علوم انسانی گروه آموزشی زبان وادبیات فارسی

8

دکتر مریم آزموده

استادیار

دانشکده معماری و شهرسازی گروه آموزشی مهندسی معماری

9

 دکتر علیرضا شکوهی

استاد

دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی - گروه آموزشی علوم و مهندسی آب

معاونان آموزشی نمونه دانشکده:  

دکتر شیرویه پیروی(علوم پایه)  دکتر رقیه امینیان(کشاورزی)

مدیران آموزشی نمونه:

دکتر هاشم حامدی وفا(فیزیک)  دکتر مجید ملا یوسفی(فلسفه و حکمت اسلامی)

بانو نمونه آموزشی:

دکتر ندا فرجی (برق - مخابرات)

استادان تاثیرگذار:

دکتر رحمان اقبالی(معماری) دکتر میر محمد علوی ( شیمی)

استادان نمونه بین الملل:

دکتر فرزاد ابراهیمی(مکانیک) دکتر رحمان بیکس ( شیمی) دکتر عبدالرحمان رازانی( ریاضی محض) دکتر علی رجب پور( مکانیک)

استادان بازنشسته سال 1402:

دکتر محمدتلافی نوغانی(مواد متالورژی) دکتر محمدرضا جلالی ( روانشناسی) دکتر بیژن ملکی(معدن) دکترحمیدرضا همتی آهویی( معدن) دکتر حسین آبادیان (تاریخ) دکتر مجید زارعی ( شهرسازی)

افزودن نظرات