درج شده توسط: روابط عمومی

رئیس دانشگاه در اختتامیه ششمین جشنواره درون دانشگاهی رویش خبر داد:

ثبت بیش از هزار فعالیت فرهنگی از سوی کانون ها و انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی در سامانه فرنما

10 Jun 2024

کد خبر : 6500046

تعداد بازدید : 728

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) از ثبت بیش از هزار فعالیت فرهنگی از سوی کانون ها و انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی  در سامانه فرنما خبر داد. و افزود: از این تعداد یک‌هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰۰ نفر دانشجو هم به شکل غیرمستقیم همکاری کردند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) از ثبت بیش از هزار فعالیت فرهنگی از سوی کانون ها و انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی  در سامانه فرنما خبر داد. و افزود: از این تعداد یک‌هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰۰ نفر دانشجو هم به شکل غیرمستقیم همکاری کردند.

سیدعلی قاسم‌زاده امروز -دوشنبه بیست‌ویکم خرداد- در مراسم پایانی ششمین جشنواره ملی رویش اظهار کرد: دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) بین ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفته و این در حالیست که جمعیت دانشجویی ما ۸ هزار دانشجو و خیلی‌کمتر از دانشگاه‌های بزرگ کشور است.

وی از ثبت بیش از ۱۰۰۰ فعالیت فرهنگی در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) طی یک‌سال اخیر خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۲۳ فعالیت و برنامه فرهنگی توسط کانون‌های دانشجویی دانشگاه به ثبت رسیده است.

نماینده عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان قزوین با بیان اینکه در دولت قبل هفت کانون داشتیم که تعدادی از آنها فعال نبودند، اضافه کرد: با راه‌اندازی ۱۳ کانون دانشجویی در این دانشگاه، در حال حاضر ۲۰ کانون فرهنگی و اجتماعی داریم.

قاسم‌زاده با اشاره به رویکرد مدیریت دانشگاه برای صدور زودهنگام مجوز کانون‌های دانشجویی و فرهنگی گفت: سیاست ما این است که این کانون‌ها که می‌توانند مکمل فعالیت‌های آموزشی، علمی، فرهنگی و هنری باشند، تقویت شوند.

وی از همکاری ۳ هزار نفر دانشجو با برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه خبر داد و افزود: از این تعداد یک‌هزار نفر به صورت مستقیم یک‌هزار نفر و ۲ هزار نفر دانشجو هم به شکل غیرمستقیم همکاری کردند و با توجه به اینکه یک‌هزار نفر از دانشجویان ما خارجی هستند، بنابراین حدود نیمی از دانشجویان این دانشگاه در کارهای فرهنگی فعال هستند که جای قدردانی از دانشجویان دارد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنانش ترسیم کردن مدل موفقیت را از رموز پیشرفت کانون‌های دانشجویی و فرهنگی برشمرد و گفت: اگر دانشجویان سبک زندگی خاص خود را نداشته باشند، دچار تزلزل و سستی در تصمیم‌گیری می‌شوند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در محیط‌های نخبگانی باید عقلانیت به جای احساسات رشد کند، ادامه داد: دانشجویان باید خردورز باشند، چرا که اگر احساساتی عمل کنیم، شکست می‌خوریم و جایی هم که شکست بخوریم، دچار ناامیدی می‌شویم، چرا که احساسی عمل کردیم و با عقل و اندیشه جلو نرفتیم.

وی خودشناسی را یکی از دیگر از رموز موفقیت انسان عنوان کرد و افزود: مثبت اندیشی، نوآوری، جستجوگری، گسترش افق دید و همچنین تقویت کار تیمی نیز از ویژگی های انسان موفق است. 

رئیس دانشگاه در پایان سخنان خود با بیان اینکه علم همراه با معرفت است که تعالی را برای انسان به ارمغان خواهد آورد، تاکید کرد: کسی که بدنبال موفقیت است باید جنبه‌های ایمانی و اعتقادی خود به خداوند را تقویت کند، چرا که شخصی که پایگاه معنوی نداشته باشد در مسیر شکست حرکت می کند.

 

گفتنی است؛ در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره درون دانشگاهی رویش، "کانون ایرانشناسی و گردشگری" به عنوان کانون برتر معرفی و تجلیل شد، کانون‌های "بازی و سرگرمی"، "فیلم و عکس" و "تئاتر و بازیگری" شایسته تقدیر شناخته شدند و جایزه ویژه مسئولیت اجتماعی نیز به "کانون هنرهای تجسمی" رسید.

افزودن نظرات