درج شده توسط: روابط عمومی

در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری؛

نشست تخصصی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد

13 Nov 2023

کد خبر : 1632099

تعداد بازدید : 586

در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و نیروی انتظامی استان قزوین نشست تخصصی برگزار شد.

 در این نشست که با  حضور دکتر علیرضا اردکانی، مدیر دفتر ارتباط صنعت دانشگاه، دکتر مرتضی قلیچ، معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی و دکتر سعادتی و دکتر تفضلی با سرهنگ رحمانی مدیر تحقیقات کاربری فراجا و و همکاران حوزه پژوهش فراجا و معاونت اجتماعی ؛ پلیس پیشگیری برگزار شد بر اهمیت همکاری دو جانبه تاکید شد.

در این نشست بر محور قانونگذاری در استان، قومیت گرایی، اعتماد و سرمایه اجتماعی، نقش پلیس در کاهش جرایم و ضرورت تولید دانش در دانشگاه و ارائه راهکاری عملیاتی برای کاهش جرم  گفتگو و تبادل نظر شد.

دکتر علیرضا اردکانی مدیر دفتر صنعت جامعه دانشگاه در این نشست با تاکید بر اینکه دفتر ارتباط با صنعت و جامعه آمادگی دارد تا تفاهم نامه نیروی انتظامی عملیاتی و جدی تر پیگیری کند گفت : دانشگاه آمادگی دارد تا  در حوزه های  امنیت داده ها، شهر سازی، هوش مصنوعی و  فضای  بی دفاع شهری ، وضعیت ساختمان و نقش آن در پیشگیری از جرایم و استفاده و همچنین استفاده از  تخصص رشته های روانشناسی و جامعه شناسی  با نیروی انتظامی استان همکاری کند.

دکتر قلیچ، عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی و معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی ضمن تشکر از همکاری دفتر تحقفیقات فراجا گفت : ما نباید در بررسی مسایل اجتماعی دانش پیشین خود را بدیهی تلقی کرده و در مواجهه با مسایل  بحران های اجتماعی روز خو درا بی نیاز از تحقیقات میان رشته ای بدانیم.

وی ادامه داد : نیروی انتظامی  نباید به بهانه اینکه ساختار های جامعه دارای  صفت دیرپایی و پایداری هستند نمی تواند تغییراتی در جامعه ایجاد کند بلکه نیاز به روش های روز آمد و کنشگری فعال در مواجه با شهروندان دارد.

سرهنگ رحمانی مدیریت دفتر تحقیقات کاربردی  فراجا نیز ضمن تبریک رتبه دانشگاه در رتبه بندی تایمز  ادامه داد  برای ما فرصت مغتنمی است که با دانشگاه بین الملی امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین دانشگاه استان همکاری داشته و در راستای ارتقا سطح فراجا استفاده مطلوب داشته باشیم

 وی با اشاره به نقش پیشگیری ، سرمایه اجتماعی،  اطاله دادرسی و قومیت گرایی و مدیریت شهری و فضای شهری و موقعیت استراتژی استان صحبت کرد و خواهان اجرای تفاهم نامه همکاری نزدیک با رشته ها و استادان رشته های دیگر نیز شد.

افزودن نظرات