درج شده توسط: روابط عمومی

نشست رؤسا و معاونان دانشگاه های غیر انتفاعی، فنی حرفه ای، علمی کاربردی با ریاست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان 

12 Jun 2024

کد خبر : 6507850

تعداد بازدید : 431

نشست رؤسا و معاونان دانشگاه های غیر انتفاعی، فنی حرفه ای، علمی کاربردی با ریاست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان برگزار شد.

در این نشست که صبح روز یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد رؤسا و معاونان دانشگاه‌های ذکر شده با محوریت تحول گروه های معارف به بحث و تبادل نظر پرداختند.
حجت‌الاسلام والمسلمین زارعی در این نشست با تبریک حلول ماه ذی الحجه، سامان بخشیدن گروه معارف و تحول آن را در دانشگاه‌های غیر دولتی و دیگر دانشگاه ها باتوجه به جنس مخاطبان آن بسیار حائز اهمیت دانستند و بر تشکیل بانک اطلاعاتی گروه معارف و تحول دروس آن در دانشگاه‌ها تاکید نمودند. 
در همین راستا شکل گیری هم اندیشی اساتید، وجود تیم رسانه ای و مسئله ائمه جماعات جهت سامان دهی اقامه نماز در دانشگاه ها و ارائه محتوای دینی به دانشجویان دیگر موضوع مورد بحث حجت الاسلام والمسلمین زارعی بود که اهتمام ویژه معاونان، رؤسا و کارشناسان آموزشی دانشگاه ها را در این راستا طلب نمودند.
همچنین در این جلسه معاونان و کارشناسان آموزشی با تشریح وضعیت عملکرد دروس معارف در دانشگاه‌های خود به ذکر نکاتی چون:
 مصاحبه تخصصی از اساتید جهت کارآمدی در ارائه، تغییر نگرش دانشجویان نسبت به دروس معارف از نگاه نمره آوری به زندگی بخشی، تشکیل هسته های علمی گروه معارف، ارائه رویکرد مفاهیمی و مهارتی در این دروس و دعوت از اساتید محتوا محور و موثر، برگزاری دوره های توانمند سازی اساتید و اولویت بندی دروس معارف باتوجه به نیاز روز دانشجو پرداختند.
در پایان این جلسه مجموعه کتاب های استادان الهی جهت استفاده و تطبیق مباحث علمی با دین بین دانشجویان به حاضران تقدیم شد.

افزودن نظرات