درج شده توسط: روابط عمومی

نشست مشترک نماینده کتابخانه ملی ایران در استان قزوین با رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان

01 Jun 2024

کد خبر : 6150251

تعداد بازدید : 319

نماینده کتابخانه ملی ایران در استان قزوین با رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان نشست مشترک برگزار کردند.

در این نشست که ظهر روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور ریاست دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی و معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد راهکارهای همکاری فی مابین در زمینه کارکردهای علمی اجتماعی وقف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین زارعی در این جلسه با تاکید بر اهمیت وقف به عنوان سنت بین الادیانی خصوصا در تاریخ اسلام به ضرورت توسعه نگرش وقف در فضاهای علمی و آکادمیک کشور اشاره و از طرفی با ذکر نمونه های موفق حضور واقفان در دانشگاه بر ضرورت اجرایی شدن این امر در دانشگاه‌های استان قزوین خصوصا با محوریت دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) تاکید کردند.

سرکار خانم ترکمن نماینده کتابخانه ملی ایران در استان قزوین نیز ضمن تقدیر تشکر بابت برپایی این جلسه با اشاره به اسناد قدیمی و ارزشمند وقف و لزوم بازخوانی علمی آن در مجامع ملی، ارتباط خوانش علمی و اقدامات عملی در این زمینه را با همکاری کتابخانه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و ارتباطات بسیار خوب دکتر نوریان از دفتر نهاد رهبری خواستار گشتند. 

حجت الاسلام والمسلمین عباسپور نیز با اشاره به سنت دیرینه وقف در اسلام به آمادگی اداره کل اوقاف در مشارکت حوزه های گوناگون وقف، آسیب شناسی های این حوزه و اقدامات میدانی در این زمینه تاکید نمودند.

ضمنا در این نشست مقرر شد در نخستین اقدام عملی حول محور وقف و مسئولیت اجتماعی همایش مشترکی بین نهاد رهبری، اداره کل اوقاف و کتابخانه ملی ایران برگزار و شورای آن تشکیل گردد.

افزودن نظرات