درج شده توسط: روابط عمومی

نشست هم اندیشی ائمه جماعات دانشگاه های استان قزوین با رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان

01 Jun 2024

کد خبر : 6150355

تعداد بازدید : 351

نشست هم اندیشی ائمه جماعات دانشگاه های استان قزوین با رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان برگزار شد.

در این نشست که عصر روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین زارعی با اشاره به خصلت های مؤمنین در کتاب تحف العقول، با مغتنم شمردن حضور طلبه ها در فضای دانشگاه حتی با نداشتن مخاطب بر همفکری جهت رفع نقایص جامعه روحانیت تاکید نمودند.
ایشان همچنین با محوریت قرار دادن  امام بودن امامان جماعت به عنوان راهبران امور دینی معرفتی دانشجویان، مسئله اول خوابگاه ها را اقامه نماز مطرح نمودند که با برپایی باشکوه آن حل و فصل دیگر مسائل بسیار آسان خواهد بود. 
توجه به عملیات وعده صادق و اعتراضات دانشجویان جهان و تبیین آن را باتوجه به ظرفیت خوب شکل گرفته بسیار حائز اهمیت دانسته و بر تشکیل عمکردنامه ائمه جماعات و تقدیر از ائمه جماعات برتر تاکید نمودند.
همچنین ائمه جماعات با ذکر نکاتی چون برقراری کارگاه های آموزشی مستمر جهت کسب اطلاعات گوناگون، نبود نظام تحولی رفتاری بحث نماز، حضور در محل ورزش دانشجویان و اقامه نماز در محل های اجتماع آنها، بودن مشوق برای ائمه جماعات، بردن اردو فعالان حوزه نماز، عدم تغییر زودهنگام امامان جماعت، حضور ائمه جماعات با خانواده، ایجاد شبکه سازی در هر مکان و ... به  بحث و تبادل نظر در این جلسه پرداختند.

افزودن نظرات