درج شده توسط: روابط عمومی

پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت گرامیداشت روز معلم

01 May 2024

کد خبر : 5412248

تعداد بازدید : 507

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به مناسبت گرامیداشت روز معلم با صدور پیامی این روز را همه استادان و معلمان گرانقدر کشور بویژه استادان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تبریک و تهنیت گفت.

دکتر سیدعلی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به مناسبت گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مطهری این روز را به همه استادان و معلمان گرانقدر کشور بویژه استادان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تبریک و تهنیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

"مرا معلم عشق تو شاعری آموخت"

سعی نابرده در این راه به جایی نرسی

مزد اگر می‌طلبی طاعت  استاد ببر

اعتبار تاریخی و تمدنی هر ملتی به مولفه‌های اقتدار علمی آن، گره خورده است و همواره تاریخ، فرزانگی و فرهیختگی  از ساحت‌های بلند و ستودنی سپهر تمدنی ما ایرانیان بوده است. اعتلای نام و اعتبار تاریخی و اقتدار امروزین ایران اسلامی، محصول تلاش‌های بزرگانی بوده است که خلاقانه به تناسب تربیت معنوی و دلبستگی جبلی به مظاهر دینی، فرهنگی و تمدنی خویش، جان،  نام و نان خویش را در کفه اخلاص نهاده تا سرنوشت ملی سرزمین خود را رقم خیر زنند و کیمیاگرانه با نثار اکسیر علم، مس وجود طالبان دانش را به معادنی از طلای فضل و فرهنگ بدل سازند و مخاطبان خویش را با همت بلند تعالی بخش خود بر ستیغ عزت و افتخار هدایت کنند. کشور ایران همواره تاریخ به مردان آسمانی تبارخستگی‌ناپذیر خویش می‌بالد. شما استادان متخلق و با وجدان ایران عزیز در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) که با نشان دانایی به شیوه انبیا بر مسند هدایت و ارشاد تکیه زده‌اید قطعه‌هایی از جورچین تاریخ و تمدن ما ایرانیان در جغرافیای فرهنگی و انسانی هستید و قدردانی از تلاش دلسوزانه و عالمانه شما در تربیت نسل اثرگذار و اخلاق‌مدار و آموختن سبک زیست عالمانه کمترین وظیفه این خدمت‌گزار شماست.

خدای رحمان لایزال را به نعمت این کرامت و عزت اعطای کسوت معلمی و پاسداشت مقام استاد ستایش می‌کنم و برای شما که مظهر فرزانگی و دانایی و سرمایه‌های نمادین کشور عزیزمان هستید خیر، برکت، سلامت و سعادت آرزومندم.

سیدعلی قاسم زاده

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)

1403/2/12

افزودن نظرات