درج شده توسط: روابط عمومی

چاپ کتاب «هم‌زیستی ادبیات تطبیقی و نظریه‌های ادبی» در انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین

18 Oct 2023

کد خبر : 1478363

تعداد بازدید : 1230

کتاب «همزیستی ادبیات تطبیقی و نظریه‌های ادبی» در 264 صفحه به نویسندگی سیدعلی قاسم‌زاده، سال 1397 در انتشارات جهاددانشگاهی قزوین به چاپ رسید.

به گزارش روابط‌ عمومی جهاددانشگاهی واحد قزوین، کتاب «همزیستی ادبیات تطبیقی و نظریه‌های ادبی» در 264 صفحه به نویسندگی سیدعلی قاسم‌زاده، سال 1397 در انتشارات جهاددانشگاهی قزوین به چاپ رسید.

این کتاب تلاشی در جهت کمک به پژوهش‌های بنیادین و نظریه محور و میان رشته‌ای است.

در تآلیف آن سعی شده با معرفی پژوهش‌های اصیل تطبیقی، مقایسه و تطبیق تحقیقات تطبیقی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و مخاطبان علاقه‌مند این حوزه کمک شود. 

کتاب «همزیستی ادبیات تطبیقی و نظریه‌های ادبی» در سه فصل از جمله فصل اول با عنوان تأملی در باب ادبیات تطبیقی و نظریه ادبی، فصل دوم نظریه‌های زبان‌شناختی  و فصل سوم نظریه‌های نگارش شده است.

این کتاب در سال 1399 به چاپ دوم رسید که در چاپ دوم ویراستی جدید با افزودن نظریه‌هایی تازه مخاطبان را با حوزه‌های دیگری از تحقیقات میان رشته‌ای تطبیقی آشنا می‌کند.

کتاب «همزیستی ادبیات تطبیقی و نظریه‌های ادبی» برای دوره کارشناسی ارشد رشته ادبیات تطبیقی تالیف شده است و تقریبا در اغلب دانشگاه‌هایی که گرایش ادبیات تطبیقی در آن دایر است؛ این کتاب تدریس می‌شود.

دانش نشانه‌گذاری در خط فارسی، کتاب گزارش نویسی، کتاب رمان اسطوره‌ای، کتاب بوطیقای روایت در ادبیات کودک و نوجوان، کتاب زبان و ادبیات فارسی و کتاب "دگردیسی نقش جانوران در گذر از عصر اسطوره از دیگر آثار این نویسنده است. 

افزودن نظرات